انتخاب ساعت مچی مناسب برای آقایان

وقتی صحبت از ساعت مچی مردانه شیک می‌شود، اساساً پنج نوع وجود دارد: لباسی، میدانی، غواصی، هوانوردی و مسابقه‌ای.

ساعت مچی مردانه لباسی

این نوع ساعت در واقع اوایل قرن بیستم برای آقایان متمولی بود که می‌خواستند ساعت مچی خود را به جای جیب، روی مچ دست بگذارند. ساعت مچی لباسی، سادگی و ظرافت دارد، براق است و سبک. پر زرق و برق نیست و به طرز ظریفی توجه را به خود جلب می‌کند - به دلیل با کلاسی و وجهه‌ای که به آقایان می‌دهند.

ویژگی‌های کلیدی این ساعت مردانه:

اندازه : به طور معمول نازک (برای حرکت راحت و همچنین راحت جدا شدن از بند لباس).

حالت: ممکن است دایرهای، مستطیل یا مربع باشد. انواع پیشرفته به طور معمول از جنس فلزات گرانبها مانند طلا یا نقره ساخته می‌شوند.

ظاهر: ساده (اعداد یا نمادها به عنوان شماره‌های ساعت مچی) مانند شاخص‌های سبک saber (خطوط کوچک)، اعداد رومی ‌یا اعداد کوچک عربی را نمایش می‌دهد.

بند: همیشه چرمی‌است. اگرچه برخی از شرکت‌ها گزینه‌های چرمی ‌و بند فلزی را برای ساعت‌های لباسی خود ارائه می‌کنند، اما چرم سبکی کلاسیک است.

مناسب برای : همانطور که از نامش پیداست، شما یک ساعت مجلسی را به همراه لباس‌های مجلسی می‌پوشید، در موارد رسمی‌تر، مانند کت و شلوار تجاری یا تاکسیدو (البته، این بحث وجود دارد که باید این ساعت را با کراوات سیاه بپوشید). اما شما می‌توانید یک ساعت لباسی با هر تیپی ست کنید. هرچند با تیشرت و شلوار جین به خوبی ست نخواهد شد.

ساعت مچی لباسی


ساعت های مردانه فروشگاه


ساعت مچی میدانی

این ساعت مچی از نسل ساعت WWI است، برای افسرانی طراحی شده که نیاز به هماهنگی حملات، دقت به زمان شب و ورزش با ساعت مچی دارند و باید در برابر سختی‌های جنگ مقاومت کند. ساعت‌های میدانی همچنان از جنبه‌ای نظامی‌ برخوردار هستند و همزمان کاربردی و شیک هستند.

اندازه : کوچک تا متوسط. در حالی که در سنگر جنگ یا تجارت مشغول نبرد هستید، ساعت‌های بزرگ گزینه راحتی نیستند.

ظاهر : نمایه‌های عددی آسان برای خواندن - به طور معمول ترکیب سیاه و سفید. عقربه‌های ساعت‌های میدانی معمولاً روشن می‌شوند تا امکان کنترل زمان در شب فراهم شود.

حالت : به طور معمول فولاد ضد زنگ یا بعضی اوقات تیتانیوم. گاهی ساعت‌های میدانی را می‌توانید با بیرون کشیدن تاج دست دوم را متوقف کنید. تنظیم ساعت با ساعت دیگر آسان تر می‌شود.

بند : بند چرمی. فلز برای این ساعت مچی خیلی سنگین است و به راحتی خراشیده می‌شود.

مناسب برای: ساعت‌های میدانی همه کاره هستند و می‌توان آنها را در انواع مناسبات و همچنین برای لباس‌های روزمره استفاده کرد. برای همه چیز، از شلوار جین و یک تی شرت، تا کت ورزشی. برای مردان، به ویژه پسرهای جوان، که اغلب کت و شلوار نمی‌پوشند، ساعت مچی میدانی بهترین گزینه است. سبک ساده آن می‌تواند با شخصیت و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

نمونه کارها:

تایمکس ویکندر، Lum-Tec Combat B19 Bronze، فیلسون Mackinaw Field، اینفنتری ویکرونیکس، شینولا رانول، ساعت مچی کلاسیک LLBean

ساعت مچی میدانه

ساعت غواصی

بعد از ساعت میدانی، ساعت مچی غواصی از رایج ترین انواع ساعت‌هایی است که در تیپ ورزشی مردان می‌بینید.. از زمان فیلم 007 از نوعی ساعت مچی غواصی استفاده می‌کند. در یک سری، ساعت Rolex Submariner بود (به همین دلیل است که از ساعت غواصی گاهی اوقات با نام "submariner" یاد می‌شود) ؛ سپس پیرس برازنان ساعت غواصی امگا را به ساعت مورد علاقه جیمز باند تبدیل کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، ساعت غواصی برای افرادی طراحی شده است که زمان زیادی را در آب یا نزدیک آب می‌گذرانند. نقطه قوت آن مقاومت در برابر آب است. اولین تکرار آنچه که به ساعت غواصی تبدیل شد، احتمالاً Rolex Oyster بود که در دهه 1930 معرفی شد.

از آنجا که برای استفاده در آب طراحی شده است، کیف و بند ساعت‌های غواصی از فلزات مقاوم در برابر خوردگی مانند فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم ساخته شده اند. (مطمئناً ساعت‌های غواصی ساخته شده از لاستیک و سیلیکون را نیز میبینید که ظاهری درجه یک ندارند.)

اندازه : متوسط

ظاهر : شماره گذاری عربی معمولاً پررنگ، خوانا و آسان است، گرچه اعداد 12 ساعته اغلب با علامت هش جایگزین می‌شوند. برای محافظت از صفحه ساعت در زیر آب، از یاقوت کبود یا شیشه معدنی سخت شده استفاده می‌شود.

بند : فلزی و معمولاً بلندتر از بند ساعت‌های دیگر است، زیرا در ابتدا برای قرار دادن در اطراف تجهیزات غواصی بزرگ طراحی شده بود.

مناسب برای: هرچند ساعت غواصی برای استفاده در زیر آب طراحی شده است، پوشش و بند تمام فلزی آن، به علاوه میراث نمادین آن، آن را به یک ساعت مچی مناسب همه کاره تبدیل می‌کند. شما می‌توانید آن را با لباس ورزشی، لباس راحتی و لباس رسمی‌کسب و کار خود استفاده کنید.

نمونه کارهای: رولکس ساب مارینر، امگا Seamaster، ساعت سیکو غواص، Citizen Promaster، Steinhart Ocean One

ساعت غواصی

ساعت خلبانی

یکی از اولین ساعتهای مچی مردانه مربوط به یکی از دوستان خلبان لوئی کارتیه در سال 1904 ( ساعت نمادین سانتوس ) بوده است. در دهه‌های بعد، ساعت سازان، سفر خلبانانی را که به یوندر آبی وحشی پرواز می‌کنند، آسان‌تر می‌کنند.

اندازه : متوسط تا بزرگ

ظاهر : برای راحتی خواندن، حتی در کابین تاریک، در ساعت خلبانی از یک صفحه بزرگ، خوانا و عقربه‌های روشن استفاده می‌شود.

بند : عمدتاً از چرم ساخته می‌شود.

مناسب برای: اندازه و ظاهر راحت ساعت‌های خلبانی، برای پوشش روزمره بیشتر مناسب است، تا برای کراوات سیاه و لباس‌های رسمی.

نمونه کارهای: Breitling Navimeter ، امگا Speedmaster، Citizen Hawk Navihawk، ساعتهای Wingman، لاکو نوع A، Bell & Ross WWI-92 Military

ساعت خلبانی

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب