5 ویژگی ساعت مچی های کوهنوردی

انتخاب ساعت مناسب ورزش در درجه اول به اهداف شما و نوع فعالیت ورزشی‌تان بستگی دارد، این که ساعت مناسب کوهنوردی، شنا، دو میدانی و یا... باشد. همیشه می‌توانید ساعت ورزشی مخصوص خودتان را پیدا کنید. با این‌حال یک‌ سری ویژگی‌های مشترک‌ بین ساعت ها وجود دارد. اگر اهل ورزش و به خصوص عاشق کوهنوردی هستيد اگر به طبیعت گردی و کشف نقاط بکر و ناشناخته‌ی زمین علاقه دارید باید وسایل و تجهیزات ضروری مورد نیازتان را با خود داشته باشید.

این روزها ورزشکاران و کوهنوردان به دنبال وسایل و تجهیزاتی هستند که وزن کمتری داشته باشد تا کوله بار سبک تری نیز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین وسیله‌ هایی که گردشگر و ماجراجو یا حتی ورزشکار باید با خود داشته باشد یک ساعت با تمام امکاناتی است که قادر باشد او را هنگام بحران از خطر نجات داده و یا به او در مسیر صعود و رسیدن به هدف کمک کند. با جمع آوری به روز ترین اطلاعات برای افزایش سطح آگاهی شما و با معرفی چند مورد از برترین ویژگی های ساعت مخصوص کوهنوردی به شما کمک میکنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ساعت کوهنوردی

1- ظاهر ساعت مناسب کوهنوردی

ساعت مناسب کوهنوردی همانطور که از اسم آن مشخص است طوری ساخته شده که دارای ساختاری محکم‌ و بادوام در برابر خط و خراش، سقوط و رفتارهای خشن باشد و مقاوم در برابر استفاده در گل ولای و با داشتن تکنولوژی ها و فناوری های روز به شما در رسیدن به اهداف تان کمک بسیاری می کند. این مدل ساعت ها صفحه بزرگی دارند و ترکیبی از کوارتز و دیجیتال می باشند.

جنس صفحه در برخی از این ساعت ها از یاقوت ضد خش می باشد. دکمه های آن به گونه ایی طراحی شده است که با دستکش لمس می شوند. ضد آب هستند و مقاومت بیشتری نسبت به دیگر ساعت ها در برابر آب دارند. بر خلاف مدل های دیگر مانند ساعت بند چرم و پارچه ایی و... بند ساعت مناسب کوهنوردی به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و گرما بیشتر پلاستیکی هستند. ابعاد ساعت های کوهنوردی تقریبا 2 در 2 در 0.6 اینچ یا برابر با حدود 5 در 5 در 1.6 سانتی متر می¬ باشد. وزن آنها نیز حدود 2 تا 3 اونس، یعنی حدود 60 تا 85 گرم می باشد. ظاهر این ساعت ها برای استفاده در نواحی کوهستانی طراحی شده است و انتخاب خوبی برای استفاده روزانه نمی باشد.

ظاهر ساعت کوهنوردی

2- حسگر های ساعت مناسب کوهنوردی

به طور کلی در ساعت های مناسب کوهنوردی ابزار ABC که مخففAltimeter ,Barometer , Compss، است بکار رفته است. این ابزار ها ارتفاع سنج، فشار سنج و قطب نما و... هستند. داشتن سنسور ضربان قلب در این ساعت ها قادر خواهد بود اطلاعات دقیقی را از بدن شما دریافت کرده و با توجه به شرایط شما برنامه ریزی هایی را انجام دهد و شما را در هر لحظه از وضعیت جسمانی تان آگاه کند. این ابزار ها با دقت بسیار بالایی اعلان های مختلف از جمله زمان بندی، نقشه برداری از ارتفاع، تغییر فشار و همچنین به صدا درآمدن زنگ هشدار را به شما ارائه می دهند.

قطب نما به همراه دانش نقشه خوانی یک ابزار مهم برای مواقعی است که شما در سفرتان دچار سردرگمی شوید و خوشبختانه بسیاری از ساعت های مناسب کوهنوردی مجهز به قطب نما هستند. GPS موجود در این ساعت ها به شما این امکان را می دهد که موقعیت مکانی دقیق خود را روی نقشه دیجیتالی مشخص کنید. ابزار ارتفاع سنج که برای مسیریابی است بسیار کاربردی می باشد. با استفاده از آن برای اندازه گیری فشار هوا و همچنین استفاده از داده های GPS، تخمینی از ارتفاع را به شما ارائه می دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند که مسیر خود را سریع تر طی کنید و موقعیت خودتان در نقشه را اندازه بگیرید.

. ابزارهای متفاوتی برای حفظ ایمنی و سهولت بیشتر پیمایش‌های طبیعت در بازار قابل تهیه هستند. یکی از این ابزارها انواع ساعت‌ مناسب کوهنوردی برای پیمایش‌های بلند است. این ساعت ها می‌توانند ایمنی شما را در کوهنوردی حفظ کنند. مزیت ساعت به انواع سایر ابزارها کم حجم بودن و دسترسی مداوم شما به آن خواهد بود.

مسیریاب ساعت کوهنوردی

3- خصوصیات باتری ساعت مناسب کوهنوردی

ساعت مناسب کوهنوردی مانند گوشی های امروزی مجهز به باتری های لیتیوم قابل شارژ است. باتری این مدل ساعت ها با توجه به استفاده از صفحه نمایش دیجیتال، اتصال به تلفن همراه و... با سرعت بسیار کمی تخلیه می¬ شود. در نتیجه، این مدل ساعت ها فقط می¬ توانند در بازه ¬های نسبتاً طولانی شارژ شوند. در هنگام استفاده یک سری ابزارها تخلیه باتری 16 ساعت طول می کشد. عمر باتری برخی از ساعت ها به 40 تا 100 ساعت می رسد. یکی از ویژگی‌های جالب در بعضی ساعت های مناسب کوهنوردی، وجود صفحه خورشیدی در پس صفحه اصلی ساعت است، این صفحه باتری قابل شارژ ساعت را در طول روز و در زمان مجاورت با نور خورشید شارژ کرده که موجب اطمینان خاطر شما از همیشه فعال بودن ساعت خواهد بود. در کل عمر باتری بستگی به نوع و مدل آن دارد.

4 - امکان اتصال ساعت مناسب کوهنوردی به تلفن های هوشمند

قابلیت اتصال هوشمند نیز از ویژگی‌های برجسته ساعت مناسب کوهنوردی است که به هنگام وصل شدن به موبایل امکان دریافت اعلان هایی مانند، پیامک، تماس، تنظیم صدای موزیک و... دارد. و همچنین می توان از GPS تلفن همراه برای ردیابی مسیرهای خود استفاده کنید. در بعضی از ساعت های جدید طراحی شده توسط برندهای معتبر، کوهنوردان می‌توانند با دانلود نقشه، بدون دسترسی به اینترنت از آن‌ استفاده کنند. قابلیت اتصال به تلفن هوشمند پیکربندی تنظیمات را آسان می‌کند و تنظیم خودکار زمان باعث می‌شود اطمینان داشته باشید که تنظیمات زمان همیشه صحیح است فرقی نمی‌کند که در کجا باشید.

اتصال گوشی به ساعت کوهنوردی

5- برنامه ها و ابزارهای تخصصی ساعت مناسب کوهنوردی

ساعت مناسب کوهنوردی دارای ردیابی دقیق بوده و از امکاناتGPS ، سیگنال¬ های GLONASS و Galileo برخوردار است. در حال حاضر 4 سامانه ناوبری جهانی در دسترس و برای مشخص شدن موقعیت مورد استفاده قرار می گیرند. ساعت های کوهنوردی همچنین دارای بهترین امکان نقشه برداری بر اساس ساعت است. از جمله امکاناتی که صفحه گرافیکال و چیپ GPS ساعت در اختیار کوهنورد قرار می دهد، امکان ثبت و ضبط مسیر کوهنوردی، امکان برنامه ریزی مسیر، امکان اجرای برنامه بازگشت از مسیر و استفاده از راهنمای لحظه ایی ساعت است.

در ساعت مناسب کوهنوردی محاسبه کالری هم از اطلاعات شمارش قدم‌ ها و هم از ارتفاع استفاده می‌کند تا بالا و پایین ها را در نظر بگیرد و مقدار کالری‌ های سوزانده شده در برنامه را ثبت کند. این برنامه به‌ طور خودکار داده‌ های ارتفاع را که با ساعت اندازه‌گیری شده و اطلاعات مسیر به‌ دست آمده از GPS تلفن همراه را ثبت می‌کند و می‌شود با استفاده از یکی از قابلیت‌های گزارش ورزش مورد نظر نقاط ارتفاع را در طول مسیرتان رسم کنید. و همچنین این ویژگی ها باعث مرتبط شدن سریعتر GPS با ماهواره ها خواهد بود که در بعضی برند و مدل ها زمان این ارتباط کمتر از 5 ثانیه در بدترین شرایط سیگنالی است. و همچنین در برخی از برندها به وسیله اپلیکیشن ویژه تلفن همراه قابلیت های تلفیقی بسیار بیشتری با این ساعت ها به شما ارائه می دهد.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب