گارانتی ساعت مچی شامل چه مواردی می‌شود ؟

گارانتی ساعت مچی

گارانتی ساعت مچی شامل چیست یا به عبارتی آیا یک شرکت تولیدکننده ساعت مردانه و زنانه باید خدمات مادام العمر باید دهد؟

روزانه در فروشگاه‌های مختلف ساعت مچی از مدیر برند در مورد محدودیت های گارانتی و مسائل مربوط به خدمات سوال می‌شود. پاسخ اکثر این افراد این است که شرکت به طور منظم گارانتی را بیش از حد استاندارد دو ساله به ویژه برای مشتریان خوب تمدید می‌کند. این تعجب آور نیست: وقتی فردی 40000 دلار برای ساعت خرج می‌کند و مشکلی بعد از 26 ماه استفاده رخ می‌دهد، صورتحساب تعمیرات توهین آمیز به نظر می‌رسد. حتی اگر مشتری ساعت را "شوک" کند، بسته به اندازه و میزان آسیب دیدگی، باید کمی‌ هزینه شود. در اینجاست که هدف صنعت ساعت ارائه "گارانتی های مادام العمر" می‌شود. اما آیا امکان دارد؟ آیا حتی مطلوب است؟

انواع ساعت مچی لوکس ساخته می‌شوند تا دوام داشته باشند. اجزای سیلیکونی که حرکات را روان می‌کنند. مواد فوق العاده مانند سرامیک و تیتانیوم در برابر سایش، خراشیدگی، آب و شوک حتی گلوله مقاومت می‌کنند. گارانتی در این بخش نقش خود را نشان می‌دهد. از سال 2015، رولکس برای تمام ساعت های خود پنج سال گارانتی ارائه داده است. Breitling و Omega اخیراً از این روش پیروی کرده و گارانتی پنج ساله (کالیبرهای داخلی Breitling و کالیبرهای محوری Omega) ارائه می‌دهند.

تعمیر ساعت مچی

بنابراین، از نظر عملیاتی، گارانتی تقریباً در مورد هر نوع ساعت مچی الزامی است. نقایص تولید کننده را پوشش می‌دهد و این موارد چند ماه اول نشان داده می‌شوند. هر چیزی که بعد از آن اشتباه شود یک مسئله خدماتی است. اگر ساعت مچی حتی در مدت گارانتی آسیب جدی ببیند، باید هزینه تعمیر را پرداخت کنید و مراقبت منظم همیشه به عهده مالک است. مشکل این است که مردم گارانتی را با قرارداد خدمات اشتباه می‌گیرند. یک گارانتی مادام العمر برای ساعت مچی، فقط این سوتفاهم را تداوم می‌بخشد. رودی آلبرز، رئیس Wempe Jewellers در نیویورک می‌گوید: "من فکر می‌کنم مفهوم گارانتی مادام العمر تا حدودی گمراه کننده باشد.اگر 20 سال است که ساعت خود را دارید و بند آن جدا می‌شود، آیا نقص تولید کننده است یا عمر آن به سر رسیده؟ و گارانتی مادام العمر به چه معناست؟ ممکن است مردم فکر کنند این به معنای نگهداری رایگان است. اگر قرار باشد همه چیز، از جمله خدمات در فواصل پنج ساله، تحت گارانتی مادام العمر پرداخت شود، هزینه ساعت شما بسیار فراتر از رقم فعلی است. "

"داشتن یک ساعت مچی خوب معادل داشتن یک فِراری است"

حتی در صورت تأیید نکردن نمایندگی یا عدم ارتباط با مراکز تعمیر ساعت مچی، داشتن گارانتی از نمایندگی غیرمجاز فایده ای ندارد، زیرا سرویس نامناسب می‌تواند حتی ساعت را بی ارزش کند. رولکس، پتک فیلیپ و اکثر شرکت های برتر ساعت سازی فقط قطعاتی را ارائه می‌کنند که برای ساعت سازهای معتبر واجد شرایط باشند. اگر از قطعات غیر اصل استفاده شود، آن برند دیگر به ساعت سرویس نمی‌دهد. نه تنها این گارانتی را باطل می‌کند، بلکه برند از سرویس دهی خودداری می‌کند، اقدامی‌ منطقی برای هر شرکتی که می‌خواهد از ارزش ویژه برند خود محافظت کند.

برخی از شرکت های ساعت سازی، ساعت مچی را به گونه ای مهر و موم می‌کنند که ساعت ساز غیر مجاز حتی ابزار باز کردن را ندارد. اگر شخص دیگری تلاش کند، می‌تواند در سابقه اثر بگذارد. به طور مثال روغن گیری های مختلفی برای اجزای مختلف وجود دارد و مقادیر آن بسیار خاص است. در واقع شما 10 سال بدون سرویس با فِراری رانندگی نمی‌کنید، و اگر نیاز به سرویس داشته باشد، آن را به نمایندگی شورولت نمی‌برید.

در ادامه شرایط گارانتی دو برند سیکو و رولکس بررسی می‌شود؛

گارانتی ساعت های سیکو و رولکس

چه چیزی در دوره گارانتی ساعت مچی سیکو تضمین می‌شود؟

در طول دوره گارانتی، خدمات تعمیر/تنظیم رایگان در برابر هرگونه نقص در ساعت مچی (حرکت و قاب) و بند فلزی تضمین می‌شود، به شرطی که ساعت طبق دستورالعمل استفاده شده باشد.

با این حال، در موارد زیر، خدمات تعمیر / تنظیم حتی در دوره گارانتی یا تحت پوشش تضمین با هزینه ارائه می‌شود:

  • • تعویض چرم، یورتان یا بند فابریک
  • • مشکل در مورد، شیشه یا بند ناشی از حوادث یا استفاده نادرست از آن
  • • مشکل یا خسارت ناشی از تعمیرات انجام شده توسط هر شخص دیگری غیر از عضو شبکه خدمات ما
  • • خراش یا آلایندگی ساعت مچی
  • • مشکل یا خسارت ناشی از بلایای طبیعی از جمله آتش سوزی، سیل یا زلزله
  • • وقتی متن روی دفترچه گارانتی تغییر کرده باشد یا گواهی گارانتی نام فروشگاه و تاریخ خرید نداشته باشد
  • • وقتی گواهی گارانتی ارائه نمی‌شود
  • • جایگزینی باتری

* برای درخواست این سرویس، باید گواهی گارانتی ارائه شده توسط خرده فروش در زمان خرید را ارائه دهید.

* حتی در دوره گارانتی، بابت تنظیم بند در فروشگاه‌هایی غیر از مکانی که ساعت را خریداری کرده اید، هزینه از شما کسر می‌شود.

چه چیزی در دوره گارانتی ساعت مچی رولکس تضمین می‌شود؟

گارانتی ساعت های رولکس

خرید یک ساعت لوکس می‌تواند تصمیم بزرگی باشد. هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید هزینه های زیادی را برای یک ساعت مچی خرج می‌کنید، داشتن نوعی امنیت و آرامش خاطر، احساس خوبی خواهد داد.

اکثر مارک های ساعت لوکس نوعی گارانتی برای ساعت های خود ارائه می‌دهند، اما اینکه این گارانتی ها چه مدت را پوشش می‌دهند و مدت اعتبار آنها بسیار متفاوت است.

رولکس با گارانتی خود عملکرد مناسب ساعت مچی خود را برای مدت پنج سال از تاریخ خرید تضمین می‌کند. گارانتی رولکس فرسودگی طبیعی (به ویژه سایش دستبندها و تسمه های غیر فلزی)، گم کردن، سرقت یا آسیب‌دیدگی ناشی از سو استفاده را شامل نمی‌شود. تعویض اجزا با یا اضافه شدن قطعات یا لوازم جانبی تولید نشده توسط رولکس، گارانتی را باطل می‌کند. گارانتی فقط در صورتی معتبر است که (1) ساعت را یک خرده فروش رسمی ‌رولکس به فروش رسانده باشد. (2) کارت گارانتی در زمان خرید توسط خرده فروش رسمی ‌رولکس به طور کامل تکمیل شده است. و (3) کارت گارانتی همراه با ساعت، یا به یک خرده فروش رسمی ‌رولکس یا به یک مرکز خدمات رسمی‌رولکس ارائه می‌شود. هر کاری که توسط اشخاص ثالث انجام شود گارانتی را فاقد اعتبار می‌داند.

رولکس برای معتبر بودن گارانتی چندین معیار دارد از جمله اینکه "ساعت توسط خرده فروش رسمی‌رولکس فروخته شده است”. اکنون، این تنها به معنای اولین نقطه فروش آن است، زیرا واقعیت این است که فقط خرده فروشان مجاز رولکس ساعت را مستقیماً از کارخانه رولکس دریافت می‌کنند و بنابراین ساعتهای رولکس کاملا جدید توسط یک خرده فروش مجاز رولکس به فروش می‌رسند.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب