همه چیز درباره مقاومت ساعت مچی در برابر آب

ساعت یکی از اکسسوری های بسیار مهم و همچنین پر کاربرد می باشد که در مدل های مختلف و متنوع تولید شده است. ساعت ها را به طور کلی می توان به سه دسته مانند ساعت های مچی، ساعت های رومیزی و ساعت های دیواری تقسیم کرد که هر کدام در مدل های مختلف با ویژگی های متعدد تولید شده اند که در بین آن ها ساعت های مچی یکی از ساعت های بسیار محبوب می باشند که نسبت به بقیه ساعت ها تنوع بیشتری دارند.

از انواع ساعت های مچی می توان ساعت مچی مردانه، ساعت مچی زنانه، ساعت مچی مردانه دیجیتال، ساعت مچی مردانه هوشمند، ساعت مچی مردانه استیل، ساعت مردانه مچی چرمی و .... اشاره کرد. انتخاب ساعت های مچی به موارد مختلفی بستگی دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی ساعت مچی مردانه ضد آب بپردازیم و همچنین تاثیر آن در استایل آقایان، نحوه انتخاب ساعت مچی مناسب و .... را بیان خواهیم کرد.

ساعت مچی ضد آب چیست ؟ :

برخی از ساعت ها وجود دارند که از آن ها تحت عنوان ساعت های ضد آب یاد می شود. این نوع ساعت ها در برابر رطوبت و آب مقاوم می باشند. به عبارت دیگر در ساختار این نوع ساعت ها از حلقه و یا واشری از جنس سیلیکون و یا پلاستیک استفاده شده است که از ورود آب به داخل ساعت جلوگیری می کند. این نوع حلقه در پشت ساعت به کار می رود.

. البته لازم به ذکر است که میزان مقاومت ساعت های مچی ضد آب در برابر آب و رطوبت یکسان نیست به عنوان مثال بعضی از ساعت های ضد آب تنها در برابر رطوبت حاصل از باران و یا قطرات باران مقاوم می باشند اما برخی دیگر از ساعت های مچی علاوه بر مقاومت در برابر قطرات باران، قابل استفاده در دریا، استخر، جکوزی و .... می باشند.

ساعت مچی ضد آب چیست ؟

بررسی میزان مقاومت ساعت مچی ضد آب در برابر رطوبت و آب :

همان طور که گفته شد میزان مقاومت ساعت های مچی ضد آب در برابر رطوبت و آب با هم فرق خواهد داشت برخی از آن ها را می توان هنگام انجام ورزش های آبی مانند شنا به راحتی و بدون هیچگونه ناراحتی مورد استفاده قرار داد، اما برخی دیگر از ساعت های مچی تنها برای فعالیت های روزانه و رطوبت حاصل از آن مانند عرق کردن، شستن دست و صورت و .... مناسب می باشند. میزان مقاومت ساعت های ضد آب مچی با استفاده از عبارت های مختلف و منحصر به فرد بیان شده است که می توان به Water Resistance ، Waterproof ، Water Resistance ، ۳ BAR / 3 ATM / 30m / 100ft، ۵ BAR / 5 ATM / 50m / 165ft، ۱۰ BAR / 10 ATM / 100m / 330ft و .... اشاره کرد که هر کدام به میزان مقاومت ساعت مچی مورد نظر در برابر آب و رطوبت اشاره دارد. به عنوان مثال :

1. Water Resistance : نمونه ای از ساعت های مچی ضد آب وجود دارند که از آن ها تبحت عنوان ساعت مچی ضد آب Water Resistance یاد می شود، این نوع ساعت های مچی ضد آب نسبت به سایر ساعت های مچی مقاومت ناچیزی در برابر آب و رطوبت دارند. در حقیقت در برابر خیس شدن های ناگهانی مانند شستن دست و صورت، قرار گرفتن در محیط های بارانی و قطرات آب باران و .... مقاوم هستند. به عبارت دیگر ساعت هایی که عبارت Water Resistance روی درب زیر آن ها نوشته شده است به مقاومت معمولی آن ها در برابر آب اشاره دارد. در نتیجه بهتر است از این ساعت ها در محیط های آبی و مرطوب استفاده نشود.

2. Waterproof : یکی دیگر از انواع ساعت های مچی ضد آب، ساعت هایی می باشند که در مشخصات آن ها از عبارت Waterproof استفاده شده است. این عبارت نشان دهنده استفاده کاربردی تر از آن ها می باشد. در حقیقت این نوع ساعت ها نسبت به ساعت های Water Resistance مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت از خود نشان می دهند و در محیط های آبی با عمق 50 متر به بالا از خود مقاومت نشان می دهند.

3. ۵ BAR / 5 ATM / 50m / 165ft: ساعت های دیگری نیز وجود دارند که از نوع 5 ATM می باشند. این نوع ساعت های مچی ضد آب، ساعت هایی می باشند که در هنگام دوش گرفتن، شنا کردن و .... قابل استفاده می شوند. توجه کنید که از شیرجه زدن به داخل استخر خودداری کنید زیرا شیرجه زدن داخل استخر ممکن است باعث شود تا آب با فشار زیادی به محتویات داخل ساعت نفوذ کند.

4. ۱۰ BAR / 10 ATM / 100m / 330ft : ساعت های مچی ضد آب دیگری وجود دارند که از مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و رطوبت دارند. از این نوع ساعت ها تحت عنوان ساعت های ضد آب 10 ATM یاد می شود. این نوع ساعت ها اغلب توسط غواصان مورد استفاده قرار می گیرند زیرا مقاومت آن ها در محیط آبی با عمق بیشتر از 200 متر مناسب می باشد.

ساعت های ضد آّب و نفوذ آب داخل آن ها :

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که متوجه شوید داخل صفحه ساعت شما بخار گرفته است. بخار گرفتن صفحه ساعت های مچی نشان دهنده نفوذ آب به داخل آن می باشد. توجه کنید که نفوذ آب به داخل ساعت ممکن است کم و یا زیاد باشد در نتیجه مقدار نفوذ آب به داخل ساعت به فعالیت انجام داده شده توسط شما بستگی دارد. اولین کاری که باید در این موقع انجام داد، خشک کردن ساعت مورد نظر می باشد.

برای خشک کردن ساعت مورد نظر روش های مختلفی وجود دارد که می توان به استفاده از سشوار، حرارت گاز و یا شعله و .... اشاره کرد. استاندارد ترین روش برای خشک کردن ساعت ها استفاده از سشوار می باشد. تنها کافی است سشوار را بردارید و با حرارت بالا برای خشک کردن ساعت اقدام کنید. سشوار را در تمام قسمت های ساعت بگیرید تا بخار آب داخل صفحه ساعت از بین برود.

ساعت مچی زیر آب

میزان مقاومت ساعت های مچی ضد آب استیل و چرمی :

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در میزان مقاومت انواع ساعت مچی ضد آب، نوع بند آن ها و جنس بند آن ها می باشد. به عبارت دیگر میزان مقاومت ساعت های مچی ضد آب با بند چرمی کمتر از ساعت های مچی ضد آب با بند استیل می باشد. زیرا آب به بافت بند های چرمی نفوذ می کند و بعد از مدتی باعث پوسیدگی بند خواهد شد. لازم به ذکر می باشد که اصطلاحات ذکر شده در ساعت های ضد آب مانند Water Resistance در این مورد دخالتی ندارد. ساعت مچی مردانه ضد آب با بند های سیلیکونی بهترین گزینه می باشد.

عوامل مهم در انتخاب ساعت

در هنگام انتخاب ساعت و جنس آن باید به نکات مهم و مختلفی توجه کرد تا در هنگام انتخاب دچار سردرگمی و تردید نشوید. به عنوان مثال یکی از نکات مهم در انتخاب ساعت توجه به میزان مقاومت آن، موارد استفاده از ساعت، نوع ساعت، قیمت آن، برند آن، سبک استایل و .... می باشد.

به عبارت دیگر اگر شغل شما به گونه ای می باشد که مدام در محیط های آبی فعالیت می کنید بهتر است از ساعت هایی استفاده کنید که با فعالیت شغلی شما کاملا سازگار باشد. اگر سبک استایل شما اسپرت است بهتر است سراغ ساعت های چرمی بروید.

انتخاب ساعت مچی مناسب

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب