نحوه استفاده و کوک کردن ساعت های اتوماتیک

همیشه "اولین بار" برای همه چیز وجود دارد. اولین پیاده روی شما، روز اول در مدرسه، اولین دلشکستگی و غیره. اما در مورد اولین باری که صاحب یک ساعت اتوماتیک هستید؛ چه چیزهای اتفاق می ‌فتد و به چه چیز هایی نیاز پیدا می‌کنید؟ خوب، این یکی مرسوم است و می‌توان گفت که برای سایر افراد اتفاق خواهد افتاد. باید اطلاعاتی در مورد نحوه کار و تنظیم ساعت های اتوماتیک داشته باشید زیرا همه حداقل یکبار از این ساعت ها استفاده می کنند. آیا تاکنون به مواردی فکر کرده‌اید که باید چگونگی استفاده از یک ساعت بزرگ را در نظر بگیرید و از آن اطلاع داشته باشید؟ شاید هنوز به استفاده از یک ساعت نیاز پیدا نکرده باشید!!. این روزها بیشتر افرادی که از ساعت های مچی اتوماتیک استفاده می‌کنند در این فکر هستند که یک نکته کلی را نادیده بگیرند - که به محض اینکه حرکت آن متوقف شود، نیاز به چک کردن و بازیابی دارد تا بتوان از آن استفاده کرد. اما چرا اینطوری است؟ یک پاسخ ساده وجود دارد، اما برای درک بهتر باید اصل حاکم بر آن را یاد بگیرید.

ساعت اتوماتیک چه ساعتی است؟

ساعت اتوماتیک یک نوع ساعت است که به دلیل حرکت منظم مچ دست، کار خود را ادامه می‌دهد. در صورت استفاده روزانه، ساعت های اتوماتیک نیازی به سیم پیچ و بازسازی ندارند. انرژی با استفاده از وزن فلزی نیم دیسک به نام روتور ذخیره می‌شود که هنگام حرکت بازو می‌چرخد. از این انرژی برای تأمین انرژی ساعت استفاده می‌شود و می‌تواند ساعت را در شب یا در حالی که ساعت استفاده نمی‌شود، نگه دارد. انرژی ذخیره شده در ساعت مچی اتوماتیک می‌تواند یک ساعت مچی را به مدت 24 تا 48 ساعت نگه دارد.

ساعت اتوماتیک

ساعت های اتوماتیک چقدر دقیق هستند؟

یک ساعت مکانیکی اتوماتیک با کیفیت بالا دقت خیلی زیادی دارد. ساعت های مکانیکی، از جمله انواع ساعت های اتوماتیک، می‌توانند به اندازه دو ثانیه زمان در روز و به اندازه یک ثانیه زمان در هر هفته از دست بدهند یا به دست بیاورند. هر ساعت مکانیکی با دیگر ساعت ها متفاوت است و شما به سرعت خواهید فهمید که ساعت شما چقدر دقیق خواهد بود.

یک ساعت اتوماتیک احتیاج به برد ندارد

این یک داستان قدیمی به عنوان زمان است. تصور غلط رایج مبنی بر اینکه ساعت های اتوماتیک دیگر نیازی به سیم پیچ ندارند، بسیاری از کاربران، به ویژه تایمرهای اول را گمراه کرده است تا باور کنند که ساعت های آنها به تنهایی و بدون کمک هیچ سیم پیچی کار می‌کند. بنابراین، اصطلاح «اتوماتیک» برای روشن شدن این موضوع، این سوال اصلی را به وجود می آورد: آیا شما واقعاً به حرکت یا چرخش یک ساعت اتوماتیک نیاز دارید؟ پاسخ ساده این است: بله. شما باید آن را حرکت دهید. سیم پیچی و چرخاندن ساعت برای جلوگیری از خراب شدن ساعت شما و اطمینان از ماندگاری کامل در سال های طولانی ضروری است. خوب، اجازه بدید ما برای شما واضح تر توضیح دهیم. آیا شما نیاز به حرکت دادن یک ساعت اتوماتیک دارید؟ پاسخ بله است. با این حال، چرا؟ در اینجا توضیح ساده ای آورده شده است. به عنوان کسی که برای اولین بار از ساعت های مچی اتوماتیک استفاده می‌کنید، باید یک مفهوم را درک کنید.

بگذارید برای شما از ساعت های اتوماتیک مینیمالیستی بگوییم، یک ساعت مشخص وجود دارد که همیشه از آن استفاده می‌کنید و در اولویت قرار دارد. با توجه به اینکه این یک ساعت اتوماتیک با یک سیم پیچ خودکار است، انتظار دارید تا زمانی که آن را به دستان خود می‌بندید، خیلی راحت کار کند و زمان را نشان دهد. این امر به دلیل وجود روتور سیم پیچ در داخل ساعت امکان پذیر است. این روتور باعث می‌شود کار ساعت به دلیل انرژی انباشته شده از حرکات طبیعی مچ دست شما در طول روز انجام شود.

با این حال، هنگام شب چه اتفاقی می‌افتد؟ در آوردن ساعت خود قبل از خواب لزوماً آن را به یک ساعت مرده تبدیل نمی‌کند. به دلیل انرژی ذخیره شده‌ای است که در طول روز جمع می‌شود، هنوز هم می‌تواند عمل کند. در حقیقت، هنوز هم می‌تواند تا 48 ساعت بدون سیم پیچ بودن یا حرکت کردن آن به فعالیت خود ادامه دهد. از طرف دیگر، شما همیشه نمی‌توانید تضمین کنید که می‌توانید ساعت خود را دور مچ خود ببندید و از آن استفاده کنید. ساعت های اتوماتیک برای کار به حرکات شما نیاز دارند، بنابراین نگه داشتن آن به صورت بلا استفاده برای مدت طولانی به ساعت آسیب می‌رساند. هنگامی که تمام ذخیره انرژی مصرف می‌شود و زمان تخمین زده شده به صفر می‌رسد، دیگر چاره‌ای جز این ندارد که ساعت را خودتان تکان دهید.

ساعت اتوماتیک زنانه

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ساعت اتوماتیک شما متوقف شود؟

اگر ساعت اتوماتیک شما به مدت 24 تا 48 ساعت استفاده نشده باشد، به احتمال زیاد متوقف می‌شود. برای بازگرداندن انرژی آن و استفاده از آن مانند اوایل، می‌توانید با استفاده از 30 بار چرخاندن عقربه بزرگ ساعت این توقف را به حالت اولیه بازگردانید. حتی فقط دو چرخش تاج یا لرزش مختصر معمولاً می‌تواند کار ساعت را از توقف خارج کند. به سادگی ساعت را بچرخانید و زمان را تنظیم کنید، سپس ساعت شما آماده است که دوباره آن را به مچ دست ببندید و از آن استفاده کنید.

چگونه می‌توان یک ساعت اتوماتیک را تنظیم کرد؟

سیم پیچ به معنای بازگرداندن ساعت به حالت اولیه‌اش است یعنی زمانی که به درستی کار می‌کند. با این حال، چگونه می‌توانید یک ساعت اتوماتیک را به روش صحیح بچرخانید؟

نحوه چرخاندن و تنظیم کردن ساعت به همان سادگی که فکر می‌کنید، نیست. نیاز به احتیاط زیادی دارد زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث آسیب دائمی به ساعت شما شود. در اینجا دو روش ساده وجود دارد که می توانید نحوه چرخاندن و تنظیم ساعت مانند برخی از ساعت های اتوماتیک را برای خانم ها و آقایان یاد بگیرید و به دیگران هم آموزش دهید. همانطور که قبلاً گفته شد، ساعت های اتوماتیک به عملکرد مچ دست استفاده کننده متکی هستند. از این رو، پوشیدن آن به معنی چرخاندن و حرکت کردن آن است. برای استفاده از ساعت خود با بستن آن دور مچ دست، این مراحل را دنبال کنید: ساعت خود را با دقت به قسمت مچ دست ببندید. به آرامی مچ دستان خود را حرکت دهید تا دوباره ببینید که دسته های ساعت دوباره در حال حرکت هستند. در صورت لزوم تنظیمات لازم تاریخ و زمان را انجام دهید.

اما اگر بعد از مدتی ساعت خود نبندید یا از آن استفاده نکردید، چه اتفاقی می افتد؟ اگر ظرف 48 ساعت طول بکشد، فوراً کارکرد خود را از دست نمی‌دهد. اما سرانجام هنگامی که این اتفاق می‌افتد، می‌توانید تاج آن را قبل از تنظیم زمان و تاریخ، بچرخانید تا دوباره به حالت قبل بازگردد. بنابراین، چرخاندن تاج مکانیزم سیم پیچ دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. با چرخاندن تاج آن، این مراحل را دنبال کنید.

نحوه چرخاندن دستی: تاج را روی 0 قرار دهید و سپس آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. آن را تقریباً 30-40 بار یا تا زمانی که دست دوم شروع به حرکت کند، بچرخانید تا به طور کامل ساعت را به حرکت در آورد. (مانند شکل زیر)

کوک کردن ساعت مچی

تنظیم تاریخ: تاج را به سمت موقعیت 1 بکشید و سپس آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا تاریخ مورد نظر مشخص شود. (به شکل زیر توجه کنید)

تنظیم تاریخ ساعت مچی

تنظیم زمان: تاج را به سمت موقعیت 2 بکشید و سپس آن را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمان دلخواه شما حاصل شود. (با توجه به شکل زیر)

تنظیم زمان ساعت مچی

علاوه بر این، همیشه به یاد داشته باشید که ساعت خود را بیش از حد نچرخانید یا تنظیم نکنید و مطمئن شوید که تاج آن تا به آخر به قسمت داخل وارد شده است.

استفاده از WINCH WINDER

یک دستگاه تنظیم کننده ساعت، دستگاهی است که ساعت های اتوماتیک را حتی اگر از بدون استفاده باقی مانده باشند یا بر روی مچ دست اشخاص بسته نشده باشند، تنظیم می‌کند. بسته به مارک، معمولاً بین 50 تا 500 دلار هزینه این دستگاه ها متغیر است. اگر فکر می‌کنید استفاده از این دستگاه تنظیم کننده راحت‌تر است، به موارد زیر توجه کنید:

  • نوع جعبه دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  • اگر کولکسیونر ساعت هستید، تعداد ساعت هایی را که باید بچرخانید یا تنظیم کنید، مشخص کنید.
  • جهت چرخش دستگاه را تعیین کنید.

ساعت مچی اتومان

به عنوان یک تازه کار، تنظیم کردن ساعت اتوماتیک شما ممکن است برای شما بیش از حد خسته کننده به نظر برسد. با این حال، هنگامی که شما به نحوه انجام این کار مانند یک حرفه ای تسلط پیدا کنید، این وظیفه‌ای است که به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. اگر قصد خرید ساعت اتوماتیک را دارید، خود را برای تجربیات تنظیم یا چرخاندن ساعت آینده خود به همراه سیم پیچی در صورت استفاده نکردن از آن آماده کنید. این یک اصلاح در اهمین زمینه خواهد بود؛ اگر قصد پیروزی دارید، به طور غیرمترقبه و بدون آمادگی به میدان نبرد نروید. در مورد داشتن یک ساعت اتوماتیک، همین نکات را باید مد نظر داشته باشید. این یک وسیله مجلل است که نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب دارد. مگر اینکه به اندازه کافی مسئولیت پذیر باشید، در غیر این صورت بهتر است که یک نوع ساعت دیگر برای خرید و استفاده انتخاب کنید.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب