ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5؛ اصالت و جذابیت در سادگی است

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که پیش از خرید یک محصول آن را با وسواس خاصی بررسی میکنید، این یادداشت برای شما تهیه شده است. پس قبل از آن که خرید ساعت مچی خود را تکمیل کنید، بد نیست تا این ساعت مچی را نیز بیشتر و بهتر بشناسید. در بازار فعلی با وجود تعدد بالای گونهها در ساعت خرید ساعت مردانه باید با دقت بالایی تمام آپشنها را بررسی کنید و تصمیم بگیرید. البته طبیعتاً در خرید ساعت زنانه نیز داستان به همین منوال است.

ساعت مچی تگ هویر

سادگی نمادی از اصالت است

هر کسی ساعت مچی پیچیده و با جزئیات بالا را دوست دارد. این که یک توربلیون یا هر جزئیات دیگری روی ساعت خود داشته باشید اعجابانگیز است اما باید گفت که گاهی اوج جذابیت در سادگی است. تمیز، بدون حاشیه و جزئیات اضافی، با سهولت در خواندن؛ به دنیای ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 خوش آمدید! این بار TAG Heuer طیف دیگری از مشتریان سخت پسند را با ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 هدف گرفته است.

سادگی از منظر ساعتسازی، همان چیزی است که میتواند عامل تمایز شما شود. در حالی که میتوان با مبلغ پرداختی، ساعتهای پر جزئیات و لبالب از الگوریتمهای مختلف را خرید، احتمالاً خرید ساعتی ساده با همان مبلغ در نگاه اول کمی حماقت باشد. این که خودتان را راضی کنید که قید ظرافتهای مثالزدنی در چیدمان صدها قطعه در قفس ساعت را بزنید اصلاً کار سادهای نیست البته تا قبل از اینکه با ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 آشنا شده باشید.

ساعت مچی TAG Heuer

در عین سادگی بشدت دلربا و جذاب است

کمپانی معتبر TAG Heuer مدل Carrera کالیبر پنج اتوماتیک با بدنه استیل 39 میل را با یک بند استیل یا چرم تمساحی به شما پیشنهاد میکند. سابقهای به بلندای تاریخ باعث شده تا مدل پرطرفدار Carrera از بین بیش از نیم قرن زمان سفر کند و ضمن حفظ اصالت خود، دل مشتریان امروزی را نیز برباید. صفحه زمینه ساعت نیز رنگهای متفاوتی دارد؛ مشکی، نقرهای و ذغالی. هر چند که ما در طول بررسی تمام رنگها را در اختیار نداشتیم اما احتمالاً ترکیب بند چرمی با زمینه مشکی انتخاب با پرستیژ تری نسبت به مابقی باشد. بدنههای گرد همچنان در صدر لیست تقاضای دوستدارن ساعت هستند و این بار هم TAG Heuer با یک بدنه دوار اینجاست تا دلربایی کند. با دوری از تعداد بالای موتور و اطلاعات نمایشی زیاد و محیرالعقول، ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 توانسته سادگی را برگ برنده خود قرار دهد.

مشخصات ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 در یک نگاه

  • نام کامل مدل: TAG Heuer Carrera Calibre 5 Automatic Steel 39mm
  • شماره مدل: WAR211A.FC6190
  • بدنه: جنس از استیل ضدزنگ، قطر 39 میلیمتر، ضدآب تا حد ده بار فشار یا صد متر عمق، شیشه عقب و جلو کریستال
  • کارکرد: ساعت، دقیقه، ثانیه با حرکت مرکزی و تقویم(بدون روزهای هفته)
  • عملکرد: کالیبر 5، خودکار یا نبضی، فرکانس عمل چهار هرتز، نگهداری انرژی تا 38 ساعت
  • بند: چرم سیاه تمساحی، استیل ضد زنگ. هر دو با قفل و سگک امنیتی
  • قیمت میانگین: 2095 پوند

زمینه ساعت؛ صفحه ساده اما متناقض با عقربهها

اجزای دستساز و صیقل خورده با بهترین شرایط، به شما کمک میکنند تا در نهایت تضاد، در هر موقعیتی بتوانید عقربهها را به دقت مشاهده کنید. در عقربهها نیز همین سطح از شخصیت و وقار حفظ شدهاند. برش زیبای ساعتشمار و دقیقهشمار، باعث شده تا عرض مناسبی داشته باشند و دیدن آنها راحت تر از همیشه باشد. جزئیات خاصی در زمینه وجود ندارد. طبق معمول در موقعیت ساعت شش نام مدل که CALIBRE 5 است قید شده و در زیر آن با خط ریز automatic نوشته شده است.

در موقعیت ساعت سه نیز شکاف تاریخ موجود است. دور شکاف با همان جنس نشانگر ساعتها پر شده و باعث شده تا کمی نشانگر ساعت سه، کوتاهتر از دیگر نشانگرها باشد. زمینه نشانگر تاریخ نیز مشکی انتخاب شده و این کار جلوه خاصی به آن بخشیده است. بخاطر مشکی بودن زمینه محل نمایش تاریخ، اعداد به اجبار سفید شده تا به راحتی دیده شوند. در موقعیت ساعت دوازده هم لوگوی TAG Heuer به ساعت اصالت میبخشد. در مجموع همانطور که گفته شد شما با اوج سادگی در طراحی روبرو هستید. بدون هیچ جزئیاتی، هدف اطلاع از گذر زمان است.

ساعت مچی تگ هویر

بدنه و بند ساعت و عملکرد

بدنه

اگرچه استیل ضدزنگ با قطر 39 میل که تا حدودی به نسبت رقبا کوچک به نظر میرسد، بدنه را تشکیل داده اما نحوه طراحی باعث شده تا در برخورد نزدیک ابعاد کوچک به نظر نرسد. زبان طراحی قوی و دقت به نحوه جایگیری بشدت به این مسئله کمک کرده است؛ حتی اگر شما یک مچ قطور و قدرتمند داشته باشید باز هم این ساعت برای دست شما کوچک نیست. پس از این بابت جای نگرانی نیست که جلوه کوچک ساعت باعث نافرم بودن آن بر دست شما شود.

تمام سطح بدنه با دقت بالایی صیقل خورده است و این باعث شده تا بدون اغماض بتوان گفت که دلرباست. بدنه ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 باعث شده تا این ساعت بتواند چیزی بین اسپرت و کلاسیک باشد و به شما در مکانهای مختلفی شخصیتی اجتماعی ببخشد. تا اینجا تنها نمای رویی بدنه مورد بررسی بود اما باید گفت در پشت بدنه، ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 برای شما سورپرایزهای ویژهای دارد. در پشت بدن نحوه ساخت به گونهای است که شما میتوانید اکثر اجزای مکانیکی ساعت را مشاهده کنید. این که آن حد از سادگی در نمای ظاهری با این پیچیدگی در پشت ساعت تکمیل شود کمی غافلگیرکننده بود.

چیزی که به ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 شخصیت بخشیده است، تکرار مکرر عبارت SWISS MADE در اقصی نقاط بدنه پشتی است. از حلقه دور قاب شیشهایی تا نگهدارنده چرخدندهها درون ساعت، همه و همه خبر از محصولی با اصالت میدهند. بی شک باید گفت که TAG Heuer در ظاهر این ساعت سنگ تمام گذاشته است. اگر از مشتریانی باشید که نسبت به جزئیات زیاد میل و رغبتی ندارند، قطعا به ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 نمره کامل خواهید داد.

بند

این که بتوانید بین دو تیپ بند ساعت مچی انتخاب کنید به خودی خود عالی است. با لمس جنس مدل چرمی متوجه کیفیت بالای چرم استفاده و طرح زیبای آن خواهید شد. هر چند به شخصه مدل استیلی را بیشتر میپسندم اما دستبند چرمی هم خالی از جذابیت نیست. دستبند استیلی اما، سطح بالاتری از پرستیژ و ظریفکاری را به شما نشان خواهد داد. با حک شدن طرح برجسته لوگوی TAG Heuer بر روی قفل دستبند، جلوه خاصی به آن بخشیده شده است. میزان برجستگی لوگو به حدی است که در هنگام بستن ساعت، لمس آن حس خوبی به شما خواهد داد. بافت قطعات دستبند هم به شکلی است که نه مثل مدلهای رولکس توری و ریز باشد و نه به شکل زمختی درشت است.

ساعت مچی مردانه تگ هویر

عملکرد

پیچیدگی مکانیکی ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 به سبب نبضی بودن آن بسیار بالاست. ساعتهای نبضی یا خودکار توسط تکانهای متوالی دست شارژ میشوند و برای چرخیدن به باتری نیاز ندارند. در ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 هم با دقت در شیشه پشتی ساعت خودتان متوجه این موضوع خواهید شد. ساختار مکانیکی در ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 به شکلی است که با 25 الی 26 یاقوت تعبیه شده در ساعت، ذخیره انرژی برای 38 ساعت ممکن است. این یعنی ساعت برای عملکرد مناسب نیازمند تکانهای زیادی نیست. TAG Heuer نشان داده است که همواره به همان میزان که در ساخت زیبایی را حفظ خواهد کرد، عملکرد مکانیکی و عمر بالای اجزا نیز در دایره توجه آن قرار دارد.

ساعت TAG Heuer

نقاط قوت و ضعف ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5

باید پذیرفت که انتخاب و خرید ساعت موضوعی اثرپذیر از سلیقه شماست. این یعنی بخش مهمی از مزایا و معایب ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 به خود شما بستگی دارد اما برخی نکات چشم گیر هستند. اول آن که در نظر داشته باشید که ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 یک ساعت سهگانه است و مانند استایل کرونوگراف یا توربلیون خیلی مناسب برای افراد خواهان تیپ اسپرت نیست.

یعنی نمای ظاهری بیشتر کلاسیک و رسمی است. برای ست کردن با یک دست کت و شلوار توسی انتخاب عالی است اما برای ست کردن با جین و کاپشن چرمی خیلی جذاب نیست. نکته دیگری که وجود دارد جزئیات کم ساعت است. ممکن است تا شما بسته به قیمت بالایی که میپردازید انتظار جزئیات بیشتر و در نتیجه جلب توجه بیشتری باشید اما ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 نمیتواند از این نظر شما را راضی کند. پس اگر سلیقه شما به سمت جزئیات بیشتر کشش دارد، بهتر است ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 را انتخاب نکنید. این ساعت بر پایه این اعتقاد بنا شده است که جزئیات کمتر، اصالت و جذابیت بیشتر. نقطه منفی دیگری که در این ساعت چشمگیر است عدم پشتیبانی از نشانگر روزهای هفته است. این هم بخاطر تلاش برای حفظ سادگی بوده است اما میتواند برای بسیاری افراد این مورد قابل قبول نباشد.

بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند تا در کنار تقویم از نشانگر روز هم استفاده کنند و ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 نمیتواند این انتظار را برآورده کند. نقطه قوت مهمی که میتوان برای این ساعت برشمرد، تنوع مدلهای در دسترس است. شما میتوانید ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 با بند چرم تمساحی بپوشید که انتخابی شیکتر و کلاسیکتر است یا آن را با بند استیلی ست کنید. این که بتوانید نحوه همنشینی ساعت و دستبند را با تعدد بالای هر مدل تعیین کنید کاملاً عالی است. هر چند تعدد گونههای ساعت مچی TAG Heuer Carrera Calibre 5 به این جا منتهی نمیشود. در مورد پس زمینه نیز همانطور که گفته شد انتخابهای متعددی دارید که دست شما را برای بروز سلیقهتان باز خواهد کرد. با اینکه زبان طراحی ساعت و دقت در نحوه پیکربندی بدنه باعث شده تا قطر کم ساعت موجب کوچک به نظر رسیدن آن نشود، اما اگر واقعاً سایز مچ و دستان شما بزرگتر از حد معمول است، بهتر است با دقت بیشتری این ساعت را خریداری کنید.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب