ساعت مچی Omega Speedmaster، همچون فضانوردان دقیق

اگر خیلی برندباز نیستید، و از افرادی هستید که به حاشیه بازار نیز دقت دارند، برند امگا انتخاب خوبی است. یک برند که مانند رولکس و رفقایش خیلی لوکس نیست اما به عنوان یک میان‌رده کاملاً با وقار است. ساعت مچی Omega Speedmaster یکی از رده‌های جذاب امگا است که بیشتر مورد توجه جوانان و قشر مایل به ساعت‌های اسپرت است! اگر یکی از اشخاصی هستید که عادت دارند پیش از خرید ساعت، تحقیق کنند و بخوانند ما یک یادداشت خوب در مورد ساعت مچی Omega Speedmaster برای شما آماده کرده‌ایم. پس پیش از خرید ساعت مردانه یا خرید ساعت زنانه، در این نوع بررسی‌ها با ما همراه باشید.

امگا یک امپراتوری

محال است در مورد ساعت مچی Omega Speedmaster صحبت کنید و طیف وسیع مخاطب آن را فراموش کنید. از دوستداران جنگ ستارگان تا مردانی که راندن با صدها کیلومتر سرعت را می‌پسندند، همه و همه ساعت مچی Omega Speedmaster را دوست دارند و تحسین می‌کنند. Speedmaster نامی است که از سال 1957 شانس بسته شدن دور مشتریان خوش سلیقه خود را داشته است. در هنگام معرفی ابتدایی نیز همواره تأکید بر اسپرت و مسابقه‌ای بودن ساعت وجود داشت. با عرضه ساعت مچی Omega Speedmaster بود که امگا به معنی واقعی کلمه وارد عرصه ساخت ساعت‌های اسپرت شد و به حق توانست تاریخچه خوبی برای خود دست و پا کند.

امگا به حدی مورد توجه دوستداران ساعت‌های اسپرت قرار گرفت که حالا توانسته اسپانسر رسمی و حافظ تمام زمان‌های خلق شده در المپیک باشد! اینکه المپیک به برند شما اعتماد کند به نظر برای جلب اعتماد هر خریدار سخت‌پسندی کافی است. البته ساعت مچی Omega Speedmaster فقط مورد توجه المپیک نیست بلکه حتی ناسا هم آن را دوست دارد! امگا پیشتیبان عملیات زمان‌بندی پرتاب آپولو بود. با دقت بالا در کرونوگرافی، حالا ساعت مچی Omega Speedmaster توانسته مهم‌ترین میراث خانواده را به ارث ببرد؛ دقت در اندازه‌گیری زمان. تا اینجا هر چه که گفته شد نشان می‌دهد که ساعت مچی Omega Speedmaster عصاره حرفه‌ای بودن در ساخت ساعت‌های اسپرت است.

ساعت امگا speedmaster

ساعت مچی Omega Speedmaster در یک نگاه

این ساعت از جنس استیل است و قطر آن حدود 42 میلی‌متر. رنگ پس‌زمینه صفحه در تمام دل‌ها ثابت و مشکی است. از نظر ضد آب بودن نیز تا عمق پنجاه متر ضد آب است و همچنان عملکرد عادی خود را دارد. امکانات مختلفی اعم از کرونوگراف، ثانیه‌شمار کوچک و تاچی‌متر دارد که بسیار کاربردی هستند. در قلب ساعت نیز یک کالیبر 1861 امگا بیدار است که با تنظیم دستی عمل می‌کند. در ساخت بدنه به شکل فعالی از آبکاری فلز رودیوم استفاده شده است.

به عنوان ساعتی روزمره

اگر عادت دارید که در طول روز ساعت بپوشید و از آن مشتری‌هایی هستید که پوشیدن ساعت را محدود به رویدادهای خاص نمی‌کنید، ساعت مچی Omega Speedmaster انتخاب عالی است. هنگامی که یک Speedmaster بخرید در عمل به بخشی از میراث آن دسترسی پیدا می‌کنید؛ میراثی سرشار از دقت و تجربه. آیا این حس خوبی ندارد که همان ساعتی را بپوشید که فضانوردان می‌پوشند؟! مهم‌ترین مسئله در مورد ساعتی که قرار است به شکل روزمره بپوشید طراحی و ظاهر آن است و این بخش از ساعت مچی Omega Speedmaster کاملاً راضی‌کننده است. هرچند روح کلاسیک و سنتی در طراحی حفظ شده، اما کاملاً نیازهای روزمره در آن لحاظ شده است. هم حرفه‌ای و هم کژوال؛ خب این همان چیزی است که ساعت مچی Omega Speedmaster به دنبال ارائه آن است.

ساعت مچی امگا

طراحی ساعت مچی Omega Speedmaster

خب اجازه دهید سراغ طراحی و بدنه برویم. تا پیش از آنکه ساعت مچی Omega Speedmaster بپوشید، احتمالاً قطر 42 میلی‌متر برای شما مأیوس‌کننده به نظر برسد. معمولاً ساعت‌هایی با قطر بیش از 40 میلی‌متر زمخت بوده و مناسب برای بستن دور هر دستی نیستند. اما در مورد ساعت مچی Omega Speedmaster داستان فرق دارد.

نحوه طراحی عالی موجب شده تا ساعت مچی Omega Speedmaster برخلاف اعداد و ارقام، اتفاقاً بسیار خوش‌ساخت است و زمخت نیست. سبک طراحی کمک کرده تا این زیاد بودن قطر به جای ایجاد فضای خالی زشت با ضخیم بودن چارچوب کلی جبران شود. تاچی‌متر به شکلی دور صفحه جای گرفته که باعث می‌شود نمای کلی خیلی بزرگ و زمخت نشود. در نهایت می‌توان گفت که از نظر ظاهری ساعت مچی Omega Speedmaster به یک ساعت با قطر 34 میلی‌متر شباهت دارد.

صفحه ساعت

در ادامه سراغ بخش نشانگر و صفحه ساعت مچی Omega Speedmaster خواهیم رفت. برخلاف زمینه که تماماً مشکی است، عقربه‌ها و نشانگرها کاملاً سفید هستند و ماده بکار رفته در ساخت آن‌ها باعث شده بشدت درخشان باشند. این همان هدفی است که امگا در ساخت ساعت دنبال کرده است؛ اوج تضاد زمینه و اجزای نشانگر. این کار تا حدی خوب انجام شده است که در کمترین حد نور نیز بازتاب کافی برای خواندن ساعت وجود دارد. امگا در ساعت مچی Omega Speedmaster فاکتور تضاد را به خوبی به کار گرفته است. شاید برای خریداران لوکس، خواندن راحت ساعت خیلی مهم نباشد اما اگر از طیف تخصصی خریداران امگا باشید، خواندن سریع و سهل ساعت برای شما اهمیت بالایی دارد. خریداران ساعت‌های اسپرت در این زمینه انتظار بالایی دارند و ساعت مچی Omega Speedmaster کاملاً آن را برآورده کرده است. برخورداری از کرونوگراف کالیبر 1861 یک امر عالی در این رنج قیمت است. سه ساب دیال مختلف در صفحه در اختیار دارید که تمام آن‌ها عملکرد دقیقی دارند. در مجموع جزئیات زیاد نیست اما صفحه خیلی هم خلوت نیست.

امگا speedmaster

کنترل‌ها و عملکرد

به‌شخصه از سمفونی چرخدنده‌های ساعت در هنگام خوردن صبحانه لذت می‎برم. اینکه تمام اجزا به شکل دستی تنظیم شوند، حس منحصر بفرد بودن ساعت را تشدید می‌کند. در کنار این هرچند صدای چرخدنده‌ها کمی بیشتر از ساعت‌های متداول است اما باید گفت که ریتم لحظات با ساعت مچی Omega Speedmaster شیرین است. اینکه ساعت تیک.تاک روح‌نواز ساعت را بتوانید بشنوید شاید از نظر بعضی مشتریان خیلی جالب نباشد اما به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص ساعت باید بگویم که یک آپشن محسوب می‌شود! در هر حال مهم نیست که در حال گذراندن یک روز سخت کاری هستید یا تفریح، شنیدن ریتم تیک.تاک ساعت جذاب است و روح‌نواز. موتور ساعت به باتری نیاز ندارد و مانند بسیاری دیگر از ساعت‌های این رده قیمتی با حرکات دست کوک خواهد شد. میزان نگهداری انرژی در این ساعت مچی، تا 48 ساعت است.

دستبندها

دستبندهای مختلفی برای نصب بر روی ساعت مچی Omega Speedmaster در دسترس هستند. از چرم تا فلز و پارچه. این که کدام یک را انتخاب کنید به عهده خود شماست. این تعدد گونه در بخش دستبند البته یک مزیت مهم است. اکثر افراد با گذر زمان از نمای ظاهری ساعت خود خسته شده و دلزده می‌شوند اما اینکه بتوانید تیپ بند ساعت را به کلی عوض کنید ساعت مچی Omega Speedmaster را در کسری از ثانیه برای شما به یک ساعت نو تبدیل خواهد کرد. تا حدی که ممکن است اکثر افراد حس کنند شما ساعت جدیدی خریداری کرده‌اید. پلی‌آمید، چرم، پلاستیک و فلز موادی هستند که برای جنس دستبند قابل انتخاب خواهند بود. در هر کدام از جنس‌ها نیز چندین طرح برای انتخاب وجود دارد.

معایب

هر چند نوشتن در مورد ساعت مچی Omega Speedmaster برای ما به عنوان یکی از طرفداران آن سخت است اما برخی مشکلات قابل چشم‌پوشی نیست. برجسته ترین نقطه ضعف متریال استفاده شده در ساخت آن است. ساعت مچی Omega Speedmaster بی‌شک به قدر ساعت‌های فیک بی‌دوام نیست اما انتظار دوام و مقاومتی در سطح رولکس از آن نداشته باشید. اگر در مورد خط و خش یا هر نقص ظاهری دیگری وسواس بالایی دارید، پیشنهاد می‌کنم تا در مورد خرید ساعت Omega Speedmaster بیشتر تحقیق کنید چون ممکن است به یک مشکل برای شما تبدیل شود.

به شخصه به عنوان کسی که همواره در این مورد نگران است، خیلی با بستن ساعت در هر موقعیتی راحت نیستم. هر چند این مشکل در برخی مدل‌های گران‌تر این رده با متریال بهتر جبران شده است اما همچنان یک ضعف چشمگیر است. اگر یکی از خریداران نیازمند به دقت بالا در بخش کرونوگراف هستید، قطعاً دقت بیش از میانگین سایر ساعت‌ها است اما همچنان امکان خطا وجود دارد. کالیبر 1861 عملکرد خوبی دارد اما همان ساعتی نیست که بتوان از آن برای زمان‌بندی موشک استفاده کرد!

ساعت امگا اسپید مستر

یک جمع‌بندی

در یک جمع‌بندی باید گفت که ساعت مچی Omega Speedmaster یک ساعت با قابلیت‌های مکانیکی و عملکرد خوب است با طرفداران خودش که به خوبی می‌تواند برای سال‌ها همراه و همگام شما باشد. دوام و مقاومت در حد اعلا نیست، اما ناامید کننده نیز نیست. در مورد زیبایی هم دیدن عکس‌ها خود نشان می‌دهند که با چه ساعت باوقاری روبرو هستید.

در کل همانطور که بارها گفته شد، به عنوان یک ساعت کلاسیک چندان شما را راضی نمی‌کند اما اگر اسپرت را می‌پسندید این یک ساعت مخصوص شماست که با دیدن، محو آن خواهید شد. اگر اینکه سایرین متوجه میزان سخت‌پسندی شما شوند برای‌تان اهمیت دارد، این ساعت کاملاً مناسب این کار است. بدون این که عادی باشد، جلوه‌ خاصی از تفاخر را به دور مچ شما گره خواهد زد. قیمت هم به نسبت سایر رقبا قابل قول است و همین باعث شده تا طیف وسیع‌تری از مشتریان را پوشش دهد. در حالی که مدل‌های رولکس سه برابر این رده قیمت دارند، به این میزان مورد پسند جوانان نیستند. پس اگر از تمام جوانب خرید این محصول آگاه هستید، بهتر است تا هر چه زودتر آن را دور مچ خود ببندید.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب