ساعت مچی کوکی؛ آنچه باید در مورد این ساعت بدانیم

خرید ساعت مچی کوکی

ساعت مچی تنوع بسیار زیادی دارد. یکی از محبوب ترین و البته قدیمی ترین ساعت های مچی که از گذشته تا به امروز طرفداران خاص خود را داشته است، ساعت مچی کوکی است. همانطور که از اسم این ساعت پیداست، کار کردن آن مستلزم کوک دستی این ساعت است. در صورتی که فراموش کنید ساعت مچی کوکی را کوک کنید، ساعت می خوابد و زمان از دستتان خارج می شود.

با این حال هنوز هم که در حال نگارش این مقاله هستیم، ساعت مچی کوکی به دلیل جذابیت ظاهری و همچنین عدم نیاز به باطری، یکی از محبوب ترین ساعت های موجود در بازار است. البته احتمالا دیده اید که حرکت عقربه ها در ساعت مچی کوکی بسیار نرم و به صورت پیوسته است. همین موضوع نیز به محبوبیت انواع ساعت کوکی اضافه کرده است.

هرچند نباید از حق بگذریم که علی رغم محبوبیت، قیمت بالای ساعت مچی کوکی باعث شده افراد کمتری برای خرید آن ترغیب شوند. اصولا ساعت مچی مکانیکی یا همان ساعت کوکی از جمله گران ترین ساعت های مچی موجود در بازار است و فقط افرادی که برای ظاهر خود ارزش قائل هستند از این نوع ساعت استفاده می کنند.

ساعت کوکی باید چقدر وقت یکبار کوک شود؟

یکی از ویژگی های مهم ساعت کوکی، عدم نیاز به باطری است. احتمالا اگر ساعت باطری دار داشته باشید، هر چند وقت یکبار مجبور به تعویض باتری خواهید شد. این در حالی است که یکی از ویژگی های بسیار مهم ساعت کوکی، عدم نیاز به باطری است. با این حال مشکل اساسی این نوع ساعت ها این است که باید به صورت مداوم کوک شوند. حال سوال اینجاست که ساعت کوکی را باید چند وقت یکبار کوک کرد و هر بار چه میزان باید کوک شود؟

بسیاری از افراد ساعت کوکی را به دلیل لوکس بودن خریداری می کنند. به همین علت است که به صورت مداوم از آن استفاده نکرده و ممکن است در جلسات مهم یا مهمانی های خاص آن را به دست کنند. چنین افرادی نیاز به کوک کردن هر روزه ساعت مچی خود ندارند. بهتر است هر زمانی که قصد استفاده از ساعت مچی را دارند، آن را با دیگ ساعت های خود تنظیم کرده و کوک نمایند.

با این حال برخی افراد نیز دوست دارند همیشه ساعت مچی خود را به دست ببندند یا حداقل از خوابیدن ساعت جلوگیری کنند. چنین افرادی باید حتما روزانه یکبار ساعت خود را تا جای ممکن کوک کنند. برای این کار هم تنها کافی است چند بار اهرم مد نظر روی ساعت را بپیچانید. در بسیاری از ساعت ها پس از رسیدن کوک به میزان نهایی خود، از طرف اهرم ساعت مقاومت نشان داده می شود. برخی ساعت ها نیز به حالت هرز گرد خود می روند.

با توجه به آنچه که گفته شد، میزان کوک کردن ساعت مچی به میزان استفاده شما از ساعتتان دارد. باید ابتدا ببینید چقدر از ساعت خود استفاده می کنید سپس این میزان را تعیین کنید. با این حال کوک کردن روزانه ساعت مچی حس و حال بهتری به شما می بخشد.

نکات خرید ساعت کوکی

همانطور که اشاره شد، ساعت مچی کوکی یکی از گران قیمت ترین و لوکس ترین ساعت هایی است که در بازار موجود است. به همین علت خرید ساعت مچی کوکی باید با دقت ویژه ای انجام شود. البته خوشبختانه با ورود ساعت های های کپی به بازار و کاهش محسوس قیمت در این نوع ساعت مچی باکیفیت، کمی از قیمت سنگین برخی از ساعت های کوکی کاسته شده است. با این حال حالا که قصد خرید یک ساعت گرانقیمت اورجینال یا های کپی را دارید، بهتر است بیشتر دقت کنید.

مهمترین و اصلی ترین توصیه خرید از فروشگاه های معتبر است. در صورتی که به سراغ سایت های ناشناخته و فروشگاه های فیزیکی نامعتبر بروید، احتمالا محصولی تقلبی را به قیمتی بسیار زیاد خریداری خواهید کرد. ممکن است حتی به جای پرداختن قیمت ساعت های کپی، هزینه ساعت اورجینال را بپردازید و ساعت های کپی تحویل بگیرید. در نتیجه حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

نکته بعدی اصالت کالا است. سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد برند کسب کرده و سپس اقدام به خرید کنید. البته اگر به سراغ فروشگاهی بروید که به آن اطمینان دارید، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. علاوه بر تمامی این موارد حتما به بسته بندی شیک ساعت توجه کنید. حتی اگر قرار نیست برای خرید هدیه به سراغ خرید ساعت کوکی بروید و ساعت را برای خود می خرید، با توجه به شرایط خاص نگهداری ساعت مچی، بهتر است بسته بندی مناسب و البته زیبایی داشته باشد.

نکات نگهداری ساعت مچی کوکی

ساعت مچی کوکی همانقدر که گرانقیمت است، همانقدر نیز نیاز به مراقبت دارد. این نوع ساعت به برخی موارد حساس است و تا جای ممکن برای بالابردن عمر مفید این ساعت مچی لوکس باید به نکات نگهداری آن توجه کرد.

ساعت مچی کوکی به دمای بالا و پایین و همچنین رطوبت حساس است. اگر قرار است به لب دریا بروید یا به شهرهای سردسیر سفر کنید، پیشنهاد می کنیم حتما ساعت را در محیط مناسبی قرار داده و تا جای ممکن به دست نبندید. برای مثال فقط در مدت جلسه کاری یا مهمانی عروسی که دعوتید ساعت را پوشیده و دوباره به جای خود بازگردانید.

علاوه بر این، ساعت مچی کوکی به گرد و غبار نیز حساس است. شرایط جوی نامناسب در برخی شهرهای بزرگ یا شهرهای جنوبی که با پدیده های گرد و خاک مواجه هستند، بدترین شرایط برای ساعت مچی کوکی است. علاوه بر این گرد و خاک موجود در منزل نیز برای این نوع ساعت مناسب نیست. در نتیجه بهتر است ساعت کوکی خود را درون جعبه مخصوص و در بسته نگهداری نمایید.

نکته آخری که بسیار اهمیت دارد، امواج مغناطیسی است. شاید جالب باشد که ساعت کوکی به امواج مغناطیسی حساس است. این امواج باعث اختلال در عملکرد این نوع از ساعت مچی می شوند. به همین علت باید تا جای ممکن ساعت خود را در معرض این امواج قرار ندهید. در این صورت هم می توانید به عمر بیشتر ساعت مچی کوکی امیدوار و هم کارایی دقیق تری را از آن انتظار داشته باشید.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب