راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای استفاده از ساعت مچی برای آقایان

چرا از ساعت مچی استفاده می کنیم؟

ساعت مردانه بیش از اندازه گیری دقیقه و ساعت است. مردی که ساعت می پوشد فقط مردی نیست که تلاش می کند به موقع باشد، بلکه مردی است که تلاش می کند خوب به نظر برسد.

انتخاب ساعت متناسب با شما نیاز به بررسی دقیق عواملی مانند بودجه، سبک و عملکرد دارد. برای انجام چه کاری به ساعت خود نیاز دارید؟ کجا آن را خواهید برد؟ دنبال چه نگاهی هستی؟ شروع کن به فکر کردن!

از ساعت های گران قیمت گرفته تا ساعت های بسیار مد روز، سبکی برای هر مردی و هر داستان حماسی که به زودی ساخته می شود، وجود دارد

انواع موتورهای ساعت

موتور ساعت، به معنای واقعی کلمه، چیزی است که باعث می شود آن را تیک بزند. این ;موتور و بخشی است که حرکت عقربه ها را در اطراف صفحه ساعت نیرو می دهد و باعث می شود عقربه کار کنند.

ممکن است شما را ببخشند که فکر می کنید انتخاب ساعت های مردانه تان به ظاهر تنهاست و برای برخی ممکن است. برای دیگران، روش کار جالب تر و مهم تر است.

موتور های ساعت به 3 دسته تقسیم می شوند:

مکانیکی - ساعت اصلی با حرکت دورانی پاندولی شکل که با چرخ دنده ها و چرخ های کوچک تغذیه می شود.

اتوماتیک - نسخه اتوماتیک یک ساعت مکانیکی دستی خود سیم پیچ.

کوارتز - ساعت مدرن. بدون نیاز به سیم پیچ که با باتری کار می کند.

ساعت مکانیکی

برای مرد سنتی. ساعت مچی مکانیکی، ساعت اورجینال، قدیمی و دست ساز شماست. برخلاف ساعت های کوارتز که با باتری کار می کنند، ساعت های مکانیکی با شبکه ای وسیع از کارکرد پیچیده و مهارت های ماهرانه هدایت می شوند.

مانند ساعت های فنری قرن هفدهم، ساعت های مکانیکی به سیم پیچ دستی فنر اصلی خود متکی هستند. سپس فنر مجموعه پیچیده ای از چرخ دنده ها را به حرکت در می آورد که یک چرخ وزن دار (معروف به چرخ تعادل) را فعال می کند.

چرخ تعادل با سرعت ثابتی به سمت عقب و جلو نوسان می کند. هنگامی که توسط مکانیزمی به نام فرار آزاد می شود، چرخ ها با هر چرخش چرخ تعادل مقدار کمی به سمت جلو حرکت می کنند. این ;تیک است و این چیزی است که عقربه های ساعت را به جلو می برد.

البته، این طراحی باورنکردنی به این معنی است که ساعت مکانیکی به سیم پیچی روزانه نیاز دارد. برای پیچیدن آن، باید آن را بردارید و پیچ آن را باز کنید، سپس تاج را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که احساس مقاومت کنید.

سیم پیچ (شما) باید به احساس مقاومت روی ساقه سیم پیچ تکیه کنید تا بفهمید چه زمانی فنر اصلی پر است. ممکن است اگر ساعت را شخم بزنید و بیش از حد باد کنید، آن را بشکنید... بنابراین در حالی که شیفته جدیدترین پیشنهاد نتفلیکس هستید، این کار را انجام ندهید.

تنظیم زمان شامل بیرون کشیدن تاج تا جایی که از پایه ساعت می رود است. این باعث می شود که دست دوم متوقف شود، بنابراین می توانید زمان را به طور دقیق تنظیم کنید.

موتور یک ساعت مکانیکی می تواند شامل حدود 200 قطعه ریز متحرک باشد. تنها اشکال این است که متغیرهای موجود در این مجموعه وسیع از قطعات و قطعات به این معنی است که ساعت مکانیکی هرگز نمی تواند 100٪ دقیق باشد. آنها زمان را در محدوده تحمل خاصی نگه می دارند - حداکثر ثانیه ای که ساعت در روز به دست می آورد یا از دست می دهد.

برای دریافت گواهینامه کرنومتر COSC، حرکت باید در عرض 4- تا 6+ ثانیه انجام شود.

به طور گسترده توافق شده است که بهترین ساعت ها با حرکات مکانیکی، ساعت های سوئیسی هستند و پس از ژاپنی ها.

مزایای ساعت مکانیکی

انحصاری. کرم دولا کرم کاردستی ساعت. داشتن یکی قدردانی از عملکرد پیچیده همه آن چرخ دنده ها و فنرها است.

کارآمد. بدون نیاز به باتری

منحصر بفرد. Vintage یک ویژگی داغ است و بیشتر ساعت های کلکسیونی مکانیکی هستند.

چشمگیر. برخی از ساعت های مکانیکی دارای یک پنجره شفاف در پشت هستند که به شما امکان می دهد عملکرد دقیق آنها را در عمل مشاهده کنید.

معایب ساعت مکانیکی

نگهداری بالا شما باید آن را باد کنید. شما همچنین باید آن را برای سرویس دهی هر پنج یا چند سال یکبار مصرف کنید. این می تواند یک سرمایه گذاری نسبتاً گران باشد.

چندان دقیق نیست. حتی با سیم پیچی معمولی، ساعت مکانیکی هر روز چند ثانیه از دست می دهد.

حساس. چرخ دنده ها و چرخ های کوچک داخل یک ساعت مکانیکی کاملاً به عناصر حساس هستند، بنابراین این ساعتی نیست که برای موج سواری استفاده کنید.

گران. قیمت ساعت های مکانیکی مردانه به طور قابل توجهی بالاتر از کوارتز است.

ساعت اتوماتیک

مانند ساعت مکانیکی، ساعت اتوماتیک از یک فنر اصلی تغذیه می کند. با این حال، این فنر اصلی به طور خودکار توسط انرژی جنبشی مچ دست کاربر - حرکت طبیعی بازوی شما - شارژ می شود. گاهی اوقات به آن ساعت جنبشی نیز می گویند.

از نظر فنی ;خود پیچشی است. یک وزنه چرخان کوچک به نام روتور در حین حرکت دست شما حرکت می کند و در حالی که ساعت را روی مچ خود می بندید فنر اصلی را می پیچد.

وقتی ساعت خودکار خود را از روی مچ خود بردارید، حدود 48 ساعت به تنهایی به کار خود ادامه می دهد. پس از آن، به حالت ذخیره نیرو می رود. برای اینکه دوباره به حالت عادی کار کند، باید زمان را تنظیم کرده و آن را به صورت دستی بچرخانید. مانند ساعت مکانیکی دستی، این کار شامل چرخاندن تاج در جهت عقربه های ساعت است، سپس با بیرون کشیدن ساقه سیم پیچ به سمت بیرون، زمان را تنظیم کنید.

کسانی از شما که ممکن است به دلیل ترس از پیچیدن بیش از حد ساعت از ساعت دستی اجتناب کنند، از ساعت اتوماتیک لذت خواهند برد. اتومات ها این ویژگی کوچک مفید را دارند که مکانیزم سیم پیچ را از بین می برد - نوعی کلاچ لغزنده . مهم نیست که چند بار آن را بچرخانید، نمی توان آن را بیش از حد زخم کرد. از سوی دیگر، ساعت های مکانیکی دستی قدیمی تر، همیشه این مکانیسم را ندارند.

اگر می خواهید ساعت اتوماتیک خود را برای مدت طولانی ذخیره کنید یا بیش از یک ساعت خودکار دارید، به طور جدی به فکر خرید یک ساعت مچی باشید. وقتی ساعت را نپوشیده اید، ساعت را برایتان می چرخاند.

مزایای ساعت اتوماتیک

بهترین از هر دو. ساعت های اتوماتیک به اندازه ساعت های مکانیکی قبلی شان پیچیده هستند اما برخلاف ساعت های مکانیکی دستی، خود باد می شوند.

کارآمد. بدون باتری و بدون سیم پیچی (مگر اینکه مصرف کنید

(بیشتر) تعمیر و نگهداری آسان. اگر قرار است هر روز ساعت خود را بپوشید ایده آل است.

معایب ساعت اتوماتیک

مقداری سیم پیچی مورد نیاز است. اگر از پوشیدن ساعت دست بردارید، ساعت خود را از دست می دهد و زمان را از دست می دهد. سپس باید با چرخاندن تاج به صورت دستی زخم شود.

مقداری نگهداری سرویس دهی معمولاً هر پنج یا چند سال یکبار مورد نیاز است.

ساعت کوارتز

این ساعتی است که تاریخچه تماشا را تغییر داد. ساعت های کوارتز اولین بار در دهه 1960 در ژاپن عرضه شد. در دهه 1980 ساعت های مکانیکی سنتی را تحت الشعاع قرار داد. ساعت کوارتز باتری دار اساساً یک رایانه کوچک است که برای حفظ زمان به پالس های الکتریکی - به جای سیم پیچ دستی - متکی است.

این به خاطر قطعه کریستال کوارتز در موتور الکترونیکی نامگذاری شده است. این کریستال یک هادی است که جریان بین باتری و مدار الکتریکی را تنظیم می کند.

برخلاف ساعت های مکانیکی، ساعت کوارتز می تواند دیجیتال یا آنالوگ باشد. یک ساعت کوارتز دیجیتال زمان را به صورت عددی بر روی یک صفحه LCD نمایش می دهد، در حالی که یک ساعت آنالوگ دارای عقربه های سنتی است.

از آنجایی که یک ساعت کوارتز با باتری کار می کند، دست دوم آن به صورت تک تک حرکت می کند. این با حرکت نرم و چرخ دار یک ساعت مکانیکی متفاوت است.

مزایای ساعت کوارتز

مقرون به صرفه ساخت و نگهداری ساعت های کوارتز بسیار ارزان تر از ساعت های مکانیکی یا اتوماتیک است.

آسان برای استفاده. نه چیزی به باد و نه برای سرویس. فقط در صورت نیاز باتری را تعویض کنید.

دقیق الکترونیک کوارتز آن را دقیق ترین زمان نگهدارنده در بین تمام حرکات ساعت می کند. اکثر ساعت های کوارتز با کیفیت بالا فقط 1-2 ثانیه در ماه از دست می دهند.

بادوام و کم نگهداری. قدرت باتری به جای قطعات متحرک زیاد به این معنی است که مراقبت از ساعت کوارتز راحت تر از ساعت مکانیکی یا اتوماتیک است و نیاز به سرویس کمتری دارد.

معایب ساعت کوارتز

کمی متوسط ساعت های کوارتز فاقد پیچیدگی های یک ساعت مکانیکی هستند.

قطعات مورد نیاز باتری ها برای همیشه دوام نمی آورند.

قاب ساعت: چه چیزی مهم است؟

برند و سبک ساعت مردانه ارتباط زیادی با چیزی دارد که از آن ساخته شده است. ساعت های لوکس را می توان از فلزات گرانبها درجه یک (طلا، طلای سفید، رزگلد) تا آلیاژهای با روکش نقره ساخت. فلزات دیگری مانند ساعت های فولادی ضد زنگ، تنگستن و تیتانیوم نیز راه خود را به صحنه ساعت های مچی لوکس باز کرده اند.

ساعت های غواصی و ساعت های ورزشی باید در برابر خوردگی مقاوم باشند، بنابراین اغلب از فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم ساخته می شوند.

ساعت های طلایی

ساعت های طلایی مردانه زیبا، سنتی و مطمئناً مورد توجه قرار می گیرند. آنها بیانیه هستند اما طلا ارزان نیست زیبا و با ارزش است، اما همچنین مستعد خراش و کدر شدن است. نه قطعه ای که اسکی می گیرید.

ساعت های نقره ای

ساعت های نقره ای مردانه نادر هستند. احتمالاً به این دلیل که نقره به راحتی کدر می شود و بیشتر فولادها می توانند نقره را بدون برچسب قیمت جایگزین کنند. نقره نیز نرم تر است و به راحتی خراشیده و فرو می رود. فولاد ضد زنگ با روکش نقره برای ساعت های مردانه با کیفیت بالا رایج تر و بادوام تر است.

ساعت های استیل ضد زنگ

فولاد ضد زنگ سبک وزن، مقاوم در برابر خوردگی و با دوام بالا یکی از کم هزینه ترین فلزات موجود است. در حالی که اغلب برای ساعت های ورزشی یا مدل های ;ارزان تر استفاده می شود، فولاد ضد زنگ به همان اندازه در ساعت های لوکس و طراحان استفاده می شود. در Trendhim ساعت های استیل ضد زنگ با رنگ طلایی و نقره ای را برای مردان پیدا خواهید کرد.

ساعت های تیتانیوم

وزنش نصف فولاد و دوبرابر دوام. نقطه ضعف اصلی تیتانیوم قیمت آن است.

ساعت های سرامیکی

سرامیک از نظر فنی هر ماده غیر فلزی جامد و معدنی است. ساعت های سرامیکی که از اکسید زیرکونیوم تشکیل شده اند، به همان اندازه شیک و بادوام هستند. ساعت های سرامیکی علاوه بر ضد حساسیت بودن، ضد خش هستند، می توانند سال ها ساییدگی و پارگی را تحمل کنند و در برابر نور خورشید محو نمی شوند.

شیشه ساعت

کریستال - شیشه ای که صفحه یا صفحه ساعت را می پوشاند و از آن محافظت می کند - به اندازه جنس بدنه مهم است. از پلاستیک گرفته تا شیشه کریستال یاقوت کبود، هر کدام دارای خواص و برچسب قیمت منحصر به فرد خود هستند. مزایا و معایب هر نوع شیشه ساعت را در زیر بررسی کنید.

1. کریستال ساعت از صفحه ساعت محافظت می کند.

شیشه معدنی، اکریلیک و شیشه یاقوت کبود در ساعت چیست؟ آیا یکی بادوام تر و مقاوم تر در برابر خراش است؟

کریستال ساعت معدنی

شیشه معدنی یکی از رایج ترین انواع شیشه است که برای کریستال های ساعت استفاده می شود. نسبت به اکریلیک در برابر خراش مقاوم تر و از یاقوت کبود مقرون به صرفه تر است. شیشه معدنی هیچ ایرادی ندارد، و آن را در انواع ساعت ها پیدا خواهید کرد بنابراین اجازه ندهید این واقعیت که ;شیشه ساعت معمولی است شما را فریب دهد و فکر کنید که سطح آن پایین تر است.

نسبت به اکریلیک مقاومت بیشتری در برابر خراش دارد

انعکاس کمتری نسبت به کریستال یاقوت کبود

نسبت به یاقوت کبود در برابر خش کمتر مقاوم است

صیقل دادن سخت است و می تواند در اثر ضربه تراشه کند یا بشکند

کریستال ساعت اکریلیک

شیشه ساعت اکریلیک اصلاً شیشه ای نیست. پلاستیکی است و با نام پلکسی گلاس نیز شناخته می شود. این ماده خیلی قوی نیست، اما به دلیل مقرون به صرفه بودن و این واقعیت که به راحتی می توان آن را برای طراحی کانتور کرد، به طور گسترده استفاده می شود. اکریلیک را می توان برای از بین بردن خراش های سبک جلا داد و مانند شیشه یاقوت کبود خرد نمی شود ... اما مراقب خراش های عمیق باشید.

بسیار مقرون به صرفه

به شدت مستعد خراش است

مقاومت در برابر ضربه قوی به دلیل انعطاف پذیری آن

ممکن است احساس کنید صفحه از طریق اکریلیک کدر به نظر می رسد

شیشه کریستال یاقوت کبود

وقتی از ساعتی با کریستال یاقوت کبود صحبت می کنیم، در مورد ساعتی با کیفیت صحبت می کنیم. به استثنای موادی مانند الماس یا کاربید تنگستن، شیشه یاقوت کبود یکی از سخت ترین مواد روی زمین است. این ماده فوق العاده مقاوم در برابر خراش است اما می تواند تحت ضربه های بسیار سنگین خرد شود. بزرگترین مزیت ساعت های با شیشه یاقوت کبود این است که خراشیدن آنها بسیار سخت است.

سخت ترین کریستال ساعت موجود

خراشیدن بسیار سخت است

نمای واضح صفحه - مانند اکریلیک کدر نیست

بدون پوشش ضد انعکاس، ممکن است برای برخی افراد بیش از حد بازتابنده باشد

می تواند تحت ضربه های بسیار سنگین خرد شود

شیشه یاقوت کبود دو گنبدی یا تک گنبدی - کدام یک بهتر است؟

هنگامی که تصمیم به خرید ساعتی با شیشه یاقوت کبود کردید، مرحله بعدی انتخاب بین یک یا دو گنبدی است.

کریستالی با گنبد تک در پایین صاف و در بالا گنبدی است. ممکن است متوجه شوید که یک گنبد منفرد نمای صفحه ساعت را مخدوش می کند زیرا لنزی ایجاد می کند که برای تشخیص زمان باید از طریق آن ببینید.

یک گنبد دوتایی از بیرون گرد و از داخل گرد است (از این رو به آن ;گنبد دوتایی می گویند). با یک کریستال یاقوت کبود دو گنبدی، اعوجاج بسیار کم یا بدون اعوجاج روی صفحه را تجربه خواهید کرد.

سایر گزینه های شیشه ساعت:

شیشه ساعت معدنی یاقوت کبود این نوع کریستال ساعت با پوشش شیشه معدنی با لایه نازکی از شیشه یاقوت کبود ساخته می شود. تفاوت های زیادی بین این شیشه و یاقوت کبود واقعی وجود دارد. همیشه توضیحات محصول را بررسی کنید تا مواد دقیق را بدانید و اگر شک دارید با پشتیبانی مشتری چک کنید.

شیشه ساعت رزینی برخی از ساعت ها به عنوان شیشه رزینی تبلیغ می شوند. این نوع کریستال ساعت دارای خواصی شبیه به اکریلیک است و گزینه ای مقرون به صرفه برای کریستال های ساعت می باشد.

بند ساعت

بند ها، بند ها و دستبندهای ساعت می توانند از نظر سبک، جنس و طراحی بسیار متفاوت باشند و بسیار بیشتر از ;نیمی دیگر از یک ساعت خوب هستند.

وقتی بین ساعت بند چرمی یا ساعت بند فلزی تصمیم می گیرید، به این فکر کنید که قرار است ساعت را کجا بپوشید و با چه لباسی آن را بپوشید. با کت و شلوار برای دفتر یا تئاتر؟ در باغ؟ در دامنه ها؟ شما به چیزی نیاز دارید که نه تنها با لباس شما کار کند، بلکه با عناصری که با آن روبرو می شود نیز سازگار باشد.

اندازه مچ دست شما نیز مهم است. یک مچ دست کوچک ممکن است با یک نوار فلزی سنگین شود، حتی اگر به اندازه یک بند چرمی باشد.

بند های فلزی

مانند بدنه، یک نوار فلزی را می توان از طلا، فولاد، تیتانیوم یا هر فلز دیگری ساخت و معمولاً با یک گیره فلزی در کنار هم قرار می گیرد. نوارهای فلزی را می توان از لینک یا مش ساخته کرد. مانند قاب ها، دستبندهای فلزی بادوام هستند اما به راحتی خراشیده می شوند. بسته به فلز، تعویض آنها نیز گران تر است.

بند چرمی

ساعت های چرمی مردانه رایج ترین ساعت ها هستند... اما معمولی به معنای کسل کردن نیست. بند های چرمی را می توان از پوست هر حیوانی از گاو گرفته تا تمساح درست کرد و تقریباً با هر صفحه ساعتی سازگار است.

چرم کلاسیک، راحت و ایمن برای کسانی است که به فلز حساسیت دارند. بندهای چرمی سفت و سخت، روی مچ سبک و شیک هستند. نکته جالب دیگر در مورد چرم این است که ظاهری قدیمی به ظاهر شما می بخشد. بند های چرمی را می توان به روش های مختلفی ساخت ساده، برجسته، سفت، دوخته شده یا رنگی.

بند ساعت پارچه ای

مواد مصنوعی به طور کلی مقرون به صرفه، کم تعمیر و نگهداری و راحت برای پوشیدن هستند. نایلون یک ماده عالی برای لباس های فعال است. این بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب، UV و بازی خشن است. و اگر رنگ مورد علاقه شماست، با یک بند ساعت پارچه ای هیچ گزینه ای ندارید!

رایج ترین نوع بند پارچه ای بند ناتو است. بند ساعت ناتو که برای پوشاک نظامی در دهه 70 طراحی شده بود، یک بند تک تکه است که با برداشتن دو میله فنر متصل به ساعت به راحتی قابل تعویض است.

پرلون یکی دیگر از بند های پارچه ای محبوب است. این تسمه های نایلونی محکم بافته شده ضخیم هستند اما به طرز شگفت انگیزی قابل تنفس هستند.

ویژگی های ساعت

ساعت ها ب غیر از نمایش ساعت می توانند کار مختلفی انجام دهند. ویژگی ساعت می تواند شامل تاریخ، کرنوگراف (کرنومتر)، مناطق زمانی، دما، زنگ هشدار، سرعت سنج، نمایشگر فاز ماه یا تقویم باشد.

ویژگی نمایش تاریخ

پنجره تاریخ - دیافراگم کوچکی که تاریخ را نشان می دهد (معمولاً در نزدیکی ساعت 3 بعد از ظهر).

Big Date - یک پنجره آسان برای خواندن که تاریخ را با ارقام بزرگ نشان می دهد.

چرخ تاریخ - یک عقربه وسط با یک فلش که به تاریخ در امتداد بخش بیرونی صفحه اشاره دارد.

ویژگی تاریخ دقیق تر می توانند روز هفته، ماه، تقویم سالانه یا حتی معادله زمان واقعی در مقابل زمان خورشیدی را نشان دهند.

ویژگی کرونوگراف

کرنوگراف یک کرونومتر کوچک است که در حرکت ساعت تعبیه شده است.

کرنوگراف یک یا دو دکمه - دارای دکمه شروع، توقف و تنظیم مجدد.

Flyback Chronograph - این کرونوگراف کمی با یک کرنوگراف معمولی متفاوت است. در کرونوگراف فلای بک، می توانید بدون نیاز به توقف کرنوگراف، از دکمه ریست استفاده کنید.

کرنوگراف تقسیم ثانیه - کرنوگراف تقسیم ثانیه به شما امکان می دهد دو دوره مجزا را اندازه گیری کنید. در حالی که یک دست در حال زمان بندی است، دست دیگر را می توان متوقف کرد، شروع کرد یا به صفر بازگرداند.

تاکی متر: تاکی متر که گاهی در اطراف لبه ساعت آنالوگ حک می شود، سرعت را بر اساس زمان سفر با تبدیل زمان سپری شده (بر حسب ثانیه در واحد) به سرعت (بر حسب واحد در ساعت) محاسبه می کند. همچنین می تواند فاصله را بر اساس سرعت اندازه گیری کند.

ساعت مسافرتی

فرقی نمی کند جت ستتر باشید، پرواز مکرر، یا فقط یک آقا با شیفتگی منطقه زمانی، 2 عارضه مهم می تواند سفر را بسیار آسان تر کند.

ساعت دو زمانه و ساعت GMT

پیچیدگی Dual Time Watch - ساعت های دوتایی به شما امکان می دهند زمان را در 2 منطقه زمانی مختلف بگویید. نام زمان دوگانه از اینجا می آید. فوق العاده باهوش، درسته؟ این عارضه با همان حرکت نیرو می گیرد و دارای یک صفحه اصلی و یک شماره فرعی است. اکثر ساعت های دوتایی از ساعت 24 ساعته در صفحه کوچکتر و صفحه 12 ساعته در صفحه اصلی بزرگتر استفاده می کنند. این عارضه هنگام سفر بین مناطق زمانی عالی است و اگر می خواهید بدانید همیشه ساعت محل زندگی را به شما اطلاع می دهد… یا ساعت درجای دیگر را.

پیچیدگی ساعت GMT - ساعت های دارای پیچیدگی GMT همان عملکرد ساعت دوتایی را انجام می دهند (زمان را در 2 منطقه زمانی مختلف نشان می دهند) با امتیاز ردیابی زمان سوم.

اکثر ساعت ها از فاصله 12 ساعته روی صفحه استفاده می کنند. این بدان معناست که عقربه ساعت دو بار در روز (24 ساعت) صفحه را دور می زند. با پیچیدگی GMT، ساعت عقربه ساعت دیگری خواهد داشت که یک بار دور صفحه حرکت می کند و به نشانگرهای 24 ساعته واقع در قاب اشاره می کند.

برای تشخیص زمان سوم با عارضه GMT، قاب را با توجه به تفاوت بین GMT (میانگین زمان گرینویچ) و زمانی که می خواهید بدانید بچرخانید. برای اکثر مسافران، یک ساعت دو زمانه با 2 منطقه زمانی کافی است. اگر یک متخصص ریاضی هستید، 3 بار برای ردیابی دارید، یا فقط می خواهید یک چالش داشته باشید، پیچیدگی GMT را انتخاب کنید.

ساعت های ۲ زمانه

ویژگی های دیگر

فازهای ماه - ماه کامل، نیمه، ربع یا ماه جدید را نشان می دهد.

نشانگر ذخیره انرژی میزان نیروی باقی مانده در ساعت مکانیکی یا اتوماتیک را (بر اساس کشش فنر اصلی) نشان می دهد.

زنگ خطر. هشدار

Minute Repeater - با فعال کردن یک قطعه اسلاید روی ساعت مکانیکی، زمان را در صورت درخواست صدا می کند.

Tourbillon - به طور کلی یکی از ویژگی های ساعت های مکانیکی قدیمی تر، هدف توربیلون مقابله با اثرات گرانش زمانی است که ساعت در یک موقعیت خاص گیر کرده است.

ATM روی ساعت به چه معناست؟

اگر تا به حال به پشت ساعت خود نگاه کرده باشید، احتمالاً حروف ATM و عبارت مقاوم در برابر آب روی آن حک شده است.

ATM مخفف Atmospheres است و به معنای مقاومت در برابر آب است

ضد آب بودن به معنای ضد آب بودن نیست. قبل از شیرجه زدن به انتهای عمیق، طرح زیر را بررسی کنید و ببینید که ساعت شما دقیقاً چه چیزی را می تواند تحمل کند.

3 ATM / 3 بار / 30 متر / 100 فوت - ساعت شما می تواند در برابر باران، پاشیده شدن تصادفی، شستن دست ها و شستن ماشین شما مقاومت کند (تا زمانی که آن را غرق نکنید).

5 ATM / 5 بار / 50 متر / 165 فوت - ساعت شما می تواند مانند یک ساعت 3 دستگاه خودپرداز مقاومت کند + برای شنا و دوش گرفتن مناسب است. از ساعت 5 خودپرداز برای غواصی استفاده نکنید و آن را برای ورزش های آبی نپوشید.

ATM 10 / 10 بار / 100 متر / 330 فوت همراه با مزایای ساعت های 3ATM و 5ATM، ساعت 10 ATM برای اکثر ورزش های آبی، شنا، موج سواری و غواصی مناسب است. برای غواصی عمیق یا غواصی در برابر آب مقاوم نیست.

20 ATM / 20 بار / 200 متر / 660 فوت - ساعت شما برای شنا، غواصی و ورزش های آبی با ضربه بالا مناسب است. و هر حمام طولانی و آرامش بخشی که در نظر دارید.

*نوار نشان دهنده فشار آب است.

وقتی ساعت می خواند که تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است، به این معنی نیست که می تواند به عمق 100 متر برود. این عدد به شما می گوید که ساعت می تواند فشاری برابر با عمق 100 متری را تحمل کند. به عبارت دیگر، در سفر بعدی غواصی خود به تاهیتی، ساعت 3ATM (30 متری) ضد آب خود را نبرید.

به عنوان یک قاعده کلی، با ساعت خود شنا نکنید، مگر اینکه در پشت آن نوشته شده باشد: 10ATM یا بیشتر.

جدول مقاومت در برابر آب ساعت مچی

چگونه می توانم اندازه مناسب ساعت خود را پیدا کنم

بله، اندازه مهم است. شما یک ساعت با بند آنقدر شل نمی خواهید که مچ شما را بالا و پایین بکشد ... و همچنین نمی خواهید ساعتی با قاب آنقدر بزرگ که از آستین شما بیرون بیاید!

اندازه بند برای ساعت های مردانه

بند اکثر ساعت های لباس و ساعت های ورزشی به صورت شیاردار است که امکان تنظیم آسان را فراهم می کند. برخی از نوارهای ساعت فلزی از پیوندهایی تشکیل شده اند که می توانند اضافه یا حذف شوند.

عرض بند به فاصله بین بند (سوراخ) که بند به ساعت می رسد اشاره دارد. به طور کلی، یک بند ساعت مردانه باید با فاصله بین قسمت های داخلی سر ساعت مطابقت داشته باشد.

طول بند به اندازه مچ دست شما بستگی دارد و شامل دو اندازه است - انتهای دم (طول بخش بلند) و انتهای سگک (طول قسمت کوتاه، به استثنای سگک).

طول در میلی متر بیان می شود، به عنوان مثال - 120/70 میلی متر.

در اینجا یک راهنمای استاندارد برای انتخاب طول بند متناسب با مچ دست آورده شده است:

مچ 6.0 - 6.5 اینچی (150 - 164 میلی متر) = بند 120/70 میلی متر

مچ 6.6 - 7.0 اینچی (165 - 178 میلی متر) = بند 125/75 میلی متر

مچ 7.1 - 7.5 اینچی (179 - 190 میلی متر) = بند 130/80 میلی متر

مچ 7.6 - 8.0 اینچی (191 - 203 میلی متر) = بند 135/80 میلی متر

مچ 8.1 - 8.5 اینچی (204 - 216 میلی متر) = بند 140/85 میلی متر

مچ 8.6 - 9.0 اینچی (217 - 229 میلی متر) = بند 145/90 میلی متر

در حال حاضر، در حالی که یک ساعت بزرگ که از آستین شما بیرون می زند، ناخوشایند و غیرجذاب است، یک قاب خیلی کوچک فقط خواندن زمان را دشوار می کند (همچنین مچ دست شما را بزرگ جلوه می دهد).

قاب ساعت مردانه باید متناسب با ساختار شما باشد نه خیلی بزرگ و نه خیلی ظریف.

برای اکثر مردان، قاعده کلی برای قاب ساعت بین 34 میلی متر تا 50 میلی متر (15/16 اینچ - 2 اینچ) قطر است (اندازه گیری سطح صفحه ساعت از یک طرف به طرف دیگر). اگر مچ دستی نازک یا باریک دارید، چیزی کوچکتر از 40 میلی متر (19/16 اینچ) می خواهید.

ضخامت بدنه ساعت مردانه

به عنوان یک قاعده کلی، ضخامت قاب ساعت با قطر آن نسبت مستقیم دارد. یعنی هرچه قطر بیشتر باشد، قاب ضخیم تر است.

ضخامت قاب ساعت مردانه به طراحی آن - به خصوص نوع حرکت آن - بستگی زیادی دارد. ساعت های مکانیکی به فضای بسیار بیشتری برای چرخ دنده ها و چرخ ها نیاز دارند. تعداد پیچیدگی ها هم روی سایز تاثیر داره...همانطور که سبک کلی ساعت.

ایده خوبی است که قاب ساعتی را انتخاب کنید که با شکل و اندازه شما هماهنگ باشد.

اندازه بازوی خود و آنچه می خواهید ساعت را با آن بپوشید در نظر بگیرید. ساعتی که با کت و شلوار می پوشید باید به اندازه ای باریک باشد که زیر سرآستین شما قرار بگیرد.

انتخاب ساعتی که متناسب با نیازها و خواسته های شما باشد به خود فرد بستگی دارد. هر مردی متفاوت است. برخی از شما فقط چیزی می خواهید که زمان خود را در باشگاه و یا هنگام پیاده روی شما را به سمت خانه اندازه گیری کنید. برخی کیفیت حرفه ای یک ساعت مکانیکی واقعی را می خواهند. و برخی می خواهند یک اکسسوری شیک (شاید با کمی رنگ بندی) برای استفاده از کراوات مشکی بعدی شما داشته باشند.

یک ساعت خوش ساخت می تواند به راحتی به چیزی تبدیل شود که نمی خواهید بدون آن خانه را ترک کنید. و وقتی نوبت به گفتن زمان می رسد، حتی جدیدترین گوشی هوشمند نیز قابل مقایسه نیست.

 

منبع : https://www.trendhim.com/articles/282/men-s-watches-your-ultimate-guide

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب

دلایل استفاده ساعت سیکو

دلایل استفاده ساعت سیکو مشاهده مطلب