تفاوت ساعت کرنوگراف و فول دیت

موتور ساعت یکی از مهمترین بخش های ساعت محسوب می شود. به طور کلی موتور ساعت به چند دسته تقسیم می شود که مهمترین آن اتوماتیک و باطری خور است. در حالت کلی ساعت کرنوگراف در لیست ساعت های سه موتور قرار دارد اما ان مدل خود به دو گزینه فول دیت و کرنوگراف تقسیم شده است. هر یک از این ساعت ها دارای قابلیت مخصوص به خود هستند که با هم بررسی می کنیم.

تفاوت ساعت فول دیت و ساعت کرنوگراف

ساعت های فول دیت بر اساس تاریخ و زمان شناخته می شوند. این مدل از ساعت ها بیشتر در ساعت های مکانیکی اتوماتیک استفاده می شود و برای نمایش کامل تاریخ روز در ماه مناسب هستند. این مدل از ساعت ها نمایش صبح و بعد از ظهر را به خوبی فراهم می سازند.

این در حالی است که ساعت کرنوگراف به عنوان ساعت کرنومتر دار یا زمان گیر شناخته می شود. این مدل از ساعت ها دو دسته هستند. دسته اول دارای عقربه اصلی است که بر روی ساعت 12 ثابت است و وقتی دکمه بالایی ساعت فشرده می شود عقربه به حرکت در می آید و در صورتی که همان دکمه فشرده شود ساعت از حرکت می ایستد. در صورتی که دکمه پایینی فشار داده شود ساعت به حالت اول ریست می شود این مدل به صورتی است که یکی از موتورها برای اندازه گیری دقیقه هستند و شاید موتور دیگری نیز برای اندازه گیری های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. دسته دوم به این صورت که عقربه ثانیه ندارد و به جای آن بخش کوچکی در پایین تعبیه شده است که اندازه گیری مربوطه را انجام می دهد.

تفاوت ساعت کرنوگراف و فول دیت

نحوه کار ساعت کرنوگراف

طرز استفاده از ساعت کرنوگراف به این صورت است که برای اندازه گیری زمان نیاز است که دکمه A در ابتدا فشار داده شود و کرنوگراف شروع به حرکت نماید. سپس برای توقف مجدد نیز از همان دکمه استفاده می شود. نمایش دهنده ثانیه اغلب کمتر از 10/1 ثانیه است و نمایش دهنده 60 ثانیه همین میزان زمان در گذشته را نشان می دهد. دقیقه های گذشته نیز تا سی دقیقه را نشان می دهند. در نهایت برای اینکه ساعت صفر شود از دکمه B استفاده می شود. بهتر است پیش از خرید ساعت مردانه کرنوگراف در خصوص نحوه عملکرد آن اطلاعات دقیقی داشته باشید عدم آگاهی کامل در این زمینه می تواند برای شما دردسرساز شود.

علت انتخاب ساعت کرنوگراف

در واقع طراحی ساعت کرنوگراف برای فهمیدن ساعت نیست و قرار است که قابلیت های دیگری در اختیار شما قرار بگیرد. مثلاً می توانید میزان پیاده روی خود را اندازه بگیرید. در دوچرخه سواری از آن استفاده کنید. یک سری قرارهای کاری و کاربردهای دیگر را مدنظر قرار دهید. حتی می توانید زمان در نظر گرفته شده برای تهیه سریع خورشت قورمه سبزی را نیز بررسی کنید.

ساعت کرنوگراف اغلب دارای صفحه نمایشگر واضح است که می تواند دسترسی به بخش های مختلف را فراهم سازد. طراحی های پیچیده ای نیز برای ساعت کرنوگراف در نظر گرفته شده است که تقاضای زیادی ندارد.

قطعات داخلی ساعت کرنوگراف به شکل خاصی در کنار هم قرار گرفته است تا بتواند عملیات پیچیده و سنگین را به درستی انجام دهد.

در طراحی ساعت نوع کرنوگراف سرعت اهمیت زیادی دارد. در واقع رابطه مستقیمی که بین فرکانس حرکت و سایز نوسانات وجود دارد بسیار مهم است. هرچه فرکانس بالاتر باشد نوسانات کمتر است و در طراحی ساعت مچی این موضوع اهمیت زیادی دارد. کرنوگراف های تولید شده بر اساس این تغییرات می توانند نوسانات کوچکتر را اندازه بگیرند.

ساعت کرنوگراف یک ساعت با دقت بالا بوده که قادر به نمایش ثانیه است به طوری که می توان از آن در موقعیت مختلف و حرارت های مختلف استفاده نمود. هر کرنومتر دارای شرایط منحصر به فرد مخصوص به خود است و البته که دارای شماره گواهی مخصوص به خود برای شناسایی خواهد بود. ساعت مدل کرنوگراف دارای موتورهای مختلف برای انجام کارهای مختلف است.

علت انتخاب ساعت فول دیت

اغلب ساعت های فول دیت دارای سه موتور هستند و به طور کلی در این لیست قرار می گیرند. ساعت فول دیت دارای تاریخ شمار است به طوری که از جنس بدنه فلزی در آن استفاده شده است. مشخص است ساعت فول دیت به واسطه منبع انرژی مخصوصی کار می کند. در برخی از مدل از ساعت فول دیت از قف پروانه ای استفاده می شود(مثلا مدل نیویفورس 022). این ساعت به واسطه موقعیتی که دارد می تواند پوشش خوبی در ریزترین تاریخ و زمان داشته باشد. کاربری اغلب ساعت های فول دیت اسپرت است.

در برخی دیگر از مدل این محصول از قفل کلیپسی استفاده شده است. ساعت فول دیت اصل دارای بند چرم مخصوصی بوده و البته که قاب استیل آنتی آلرژی در آن استفاده می شود. این محصول به نسبت مدل کرنوگراف قیمت ارزانتری دارد. در خرید ساعت زنانه نیز این مدل در طرح های جدید و محدود دیده می شود. خرید ساعت مردانه فول دیت به واسطه نوع موتور و کیفیت آن قیمت گذاری می شود تعرفه ای که برای اغلب ساعت ها در نظر گرفته می شود می تواند قابل قبول باشد از یاد نبرید که سایز های فول دیت برای جوانان یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود. مدل های متنوعی از این ساعت ها را می تواند بر اساس موقعیت دقیق نشانگر آنها بررسی کرد.

ساعت فول دیت

ساعت کرنوگراف بهتر است یا فول دیت؟

سوالی که بارها توسط خریداران ساعت مچی پرسیده می شود. دقت کنید که وقتی صحبت از ساعت کرنوگراف یعنی شما به دنبال قابلیت زیادی هستید این موضوع در خصوص ساعت فول دیت کمتر دیده می شود.

یک ورزشکار با استفاده از ساعت نوع کرنوگراف می تواند اندازه گیری دقیقی در خصوص زمان دکورد خود داشته باشد این رویکرد در ساعت فول دیت دیده نمی شود. در واقع ورزشکار به واسطه این ساعت به سادگی می تواند متوجه شود که در مدت زمان مشخص چند دور زمین سالن دویده است.

در خرید ساعت کرنوگراف خوانا بودن اهمیت زیادی دارد به هر روی رنگ صفحه، جنس شیشه به کار رفته، بزرگی نوشته های ساعت و همینطور رنگ آن بسیار مهم است کیفیت موتور ساعت کرنوگراف اهمیت زیادی دارد و از موتورهای متفاوتی برای چرخش عقربه استفاده می شود. ساعت کرنوگراف در مدل های مستر کپی و های کپی در بازار وجود دارد و مشخص است که از کیفیت خوبی برخوردار است. اگر شما نیازی به ارزیابی این پارامترها ندارید و به زبانی ساده تر نیاز به اندازه گیری چیزی ندارید ساعت فول دیت برای شما کافی است.

طراحی ساعت کرنوگراف به صورتی است که راه اندازی ان به سادگی صورت می گیرد و با یک دکمه دسترسی به همه بخش ها فراهم می شود. زمان ساعت به واسطه شرایط مختلف بررسی می شوند.

قطعات داخلی به کار رفته در ساعت کرنوگراف به واسطه سبکی که دارد ارزیابی می شود و البته که کیفیت قطعات بسیار مهم هستند. در طراحی ساعت های فول دیت اهمیت اصلی بر روی بخش دقیقه و ثانیه بوده و تاریخ و زمان اهمیت بیشتری دارند.

ساعت تاچیمتر بر اساس کرنوگراف کار می کنند و فرآیند ارزیابی سرعت و مسافت را به واسطه دکمه های تعبیه شده بر روی ساعت می دهند به این ترتیب در طراحی این سبک از ساعت ها بسیار مهم است که نوع ساعت بر اساس کیفیت موتور بررسی شود.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب