انواع شیشه ساعت مچی و مقاومت شیشه ساعت ها

انواع شیشه ساعت مچی و مقاومت شیشه ساعت ها

اگر قصد خرید ساعت مچی داشته باشید باید به بسیاری از نکات ریز و درشت توجه کنید. برخی از این نکات ممکن است بسیار پیش پاافتاده به نظر برسند؛ اما تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت ساعت مچی دارند. یکی از این موارد که اصولا در هنگام خرید ساعت مچی توجه زیادی به آن نمی شود، شیشه ساعت است. این در حالی است که انواع شیشه ساعت مچی ویژگی های مخصوص به خود را داشته و قیمت های متفاوتی دارند.

به طور کلی 3 نوع شیشه ساعت مچی در تولید این محصول به کار گرفته می شود. در بسیاری از موارد به هنگام خرید ساعت مچی، 2 ساعت کاملا مشابه قیمت بسیار متفاوتی با هم دارند، ممکن است ناشی از تفاوت شیشه آن ها باشد. تفاوتی که اصلا به چشم نمی آید اما بسیار مهم است.

شاید یکی از مخفی ترین نکات خرید ساعت مردانه، پی بردن به جنس شیشه ساعت مردانه است. اگر بتوانید از جنس و کیفیت شیشه ساعت مچی اطمینان حاصل کنید، خرید هوشمندانه تری را تجربه خواهید کرد. هرچند پی بردن به اصالت شیشه ساعت مچی کار چندان ساده ای نیست؛ اما با اطلاع از انواع شیشه و همچنین مراجعه به فروشگاه های اینترنتی معتبر می توانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

شیشه ساعت مچی اکریلیک

ارزان ترین شیشه ساعت مچی، شیشه اکریلیک است. تقریبا اکثر ساعت های فیک از این شیشه برای تولید ساعت مچی استفاده می کنند. قیمت پایین تر این نوع شیشه که شباهت زیادی با پلاستیک دارد، آن را در بین شرکت های تولید ساعت فیک محبوب کرده است.

مزیت مهم این نوع شیشه انعطاف پذیری بیشتر آن نسبت به دیگر شیشه ها است که احتمال شکستن شیشه اکریلیک را کمتر کرده است. با این حال به دلیل خراش پذیری بسیار بالای این مدل از شیشه، خیلی زود آسیب های جدی به شیشه ساعت وارد می شود. احتمالا اگر شما هم اقدام به خرید ساعت مچی ارزان کرده باشید، با چنین مشکلاتی مواجه شده اید.

از شیشه اکریلیک بیشتر در ساعت مچی اسپرت و ورزشی استفاده می شود. تشخیص این نوع شیشه در ساعت مچی کار چندان سختی نیست و از نوع جنس شیشه می توانید آن را تشخیص دهید. با این حال توصیه می کنیم برای خرید ساعت مچی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا خیالتان از صداقت فروشنده در ارائه اطلاعات ساعت راحت باشد. در فروشگاه های اینترنتی ساعت مچی نیز باید به سراغ فروشگاهی بروید که اعتبار کافی داشته باشد.

مواد معدنی یا مینرال

آنچه از گذشته تا به امروز به عنوان شیشه ساعت مچی مورد استفاده قرار گرفته، شیشه مینرال است. این نوع شیشه ساعت مچی کیفیت نسبتا خوبی داشته و تا چند دهه پیش تنها و بهترین نوع شیشه برای ساعت مچی به شمار می رفت. با این حال با پیشرفت تکنولوژی و ارائه شیشه های مدرن، رقبایی برای شیشه مینرال پیدا شد. البته هنوز هم محبوب ترین و پر استفاده ترین شیشه ساعت مچی در بین برندهای مختلف، شیشه مواد معدنی است.

شیشه مواد معدنی یا کریستال مواد معدنی به شیشه ای با ساختار ساده گفته می شود. تولید این شیشه ها بسیار ساده بوده و به همین علت است که استفاده از آن قدمتی بیش از 100 سال دارد. بسیاری از ساعت های اورجینال که قیمت خیلی بالایی ندارند یا ساعت های «های کپی» از این نوع شیشه بهره می برند.

بزرگترین مشکل شیشه مینرال خط و خش پذیری آن است. متاسفانه این نوع شیشه به راحتی خش می خورد و تقریبا از بین بردن این خط و خش ها غیر ممکن است. البته به تازگی برخی محلول ها وارد بازار شده که توانایی پاک کردن این خط و خش ها را تا حدی دارد؛ با این حال نمی توانید به شکل و شمایل اولیه شیشه بازگردید.

اگر اقدام به خرید ساعت مچی با شیشه معدنی یا مینرال می کنید، باید حواستان باشد که شیشه این ساعت ها حساس است. در نتیجه نباید در معرض ضربه و آسیب یا کشیده شدن به یک جسم تیز قرار گیرد. به طور خلاصه باید از شیشه ساعت خود تا جای ممکن مراقبت کنید.

یاقوت Sapphire

بهترین جنس شیشه ساعت، یاقوت است. این نوع جنس شیشه، هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی وجود دارد و هر دو آن ها از بهترین شیشه های به کار رفته در ساعت مچی هستند. طبیعی است که قیمت کریستال یاقوت طبیعی از مصنوعی گران تر بوده و هر دو آن ها از دو مدل شیشه بیان شده گران تر هستند. به طور کلی به جز ساعت های بسیار گران و لوکس، از شیشه یاقوت مصنوعی برای تولید ساعت های مچی استفاده می شود. کمتر پیش می آید در فروشگاه های عادی بتوانید ساعت مچی با شیشه یاقوت طبیعی پیدا کنید.

یاقوت یا سفایر مصنوعی از کریستالیزه شدن آلومینیوم اکسید به دست می آید. این نوع یاقوت شباهت زیادی به یاقوت طبیعی داشته و ویژگی های آن را با خود به همراه دارد. این یاقوت ها بدون رنگ تولید شده و به همین علت می توان از آن ها در صنعت ساخت ساعت استفاده کرد. بسیاری از برندهای معتبر و مشهور و برخی از تولیدکنندگان ساعت های «های کپی» از این نوع شیشه برای تولید ساعت های خود استفاده می کنند.

یاقوت کبود تنها کمی از الماس در درجه سختی ضعیف تر است. به همین علت است که حتی یاقوت مصنوعی به کار رفته در ساعت مچی نیز به سادگی خراش نمی پذیرد. همین ویژگی خش نخوردن شیشه ساعت مچی باعث شده تا این ساعت ها برای کسانی که به کیفیت ساعت خود اهمیت می دهند، جذاب باشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه به دنبال انتخاب یک بند ساعت مچی با ویژگی های خاص باشند، ساعتی با شیشه یاقوت مصنوعی استفاده کنند.

شما حتی با چاقوی تیز استیل ضد زنگ هم نمی توانید بر روی این شیشه خط بیاندازید. همین روش یکی از روش های تشخیص این نوع از شیشه است. البته طبیعتی است که فروشنده ها چنین اجاز ای را برای امتحان کردن شیشه ساعت به شما نمی دهند.

فناوری آنتی رفلکس

فناوری آنتی رفلکس یا ضد انعکاس نور ویژگی خاصی است که در سال های اخیر به شیشه ساعت مچی اضافه شده است.با استفاده از این فناوری پیشرفته یک لایه بسیار نازک بر روی شیشه قرار می گیرد تا مقدار نوری که از ساعت مچی منعکس می شود را کاهش دهد. این فناوری هم بر روی شیشه مینرال و هم بر روی شیشه یاقوت مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت شیشه را افزایش می دهد.

در ساعت های سفایر این مواد را به لایه درونی شیشه می زنند تا خاصیت ضد خش شیشه یاقوت دچار خدشه نشود. با توجه به اینکه قیمت ساعت مچی آنتی رفلکس تفاوت زیادی با ساعت های معمولی دارد، حتما در هنگام خرید ساعت مچی و مقایسه ساعت ها با هم، حتما به این ویژگی دقت داشته باشید.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب