انواع بند ساعت مچی ها

در این مقاله با بهترین بند های ساعت مچی آشنا خواهید شد که نسبت به دیگر بند ها بیشتر استفاده می‌شوند. بند ساعت از ضروری‌‌ترین گزینه هایی است که همیشه هنگام خرید ساعت مچی برسی شود. بند ساعت، سبک ساعت را به سطوح مختلف تغییر می‌دهد. برای بیشتر افراد، نام تجاری یا برند ساعت از همه مهم‌تر است اما این نکته را فراموش نکنید که ساعت مارک شما تسط بند ساعت به مچ دست شما متصل می‌شود (که برخی از شما به آن بند ساعت می‌گویید). 4 جنس متداول برای بند وجود دارد که شامل چرم، فلز، پارچه و سایر مواد الاستومری (لاستیک ، پلی اورتان و سیلیکون) می‌شود. اما این همه چیز در مورد بند ساعت‌ها نیست. جنس یک چیز مهم است، اما سبک بند نیز به همان اندازه اهمیت دارد که تعیین می‌کند ساعت شما چقدر شیک خواهد بود. در زیر 12 نوع از سبک بند را مشاهده خواهید کرد که امروزه از دیگر جنس ها متداول‌تر است.

بند چرمی معمولی

بیایید از بند چرمی معمولی مورد علاقه من شروع کنیم. این یکی از کلاسیک‌ترین بند با طراحی ساده و سطح صاف است. این برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بندی مناسب برای ساعت مچی اداری خود داشته باشند که گاهی مواقع از آن استفاده می‌کنند ولی در سایر مواقع از آن استفاده نخواهند کرد. برای راحتی بیشتر بدون توجه به ظاهر براق تر می تواند با بالشتک اضافی در قسمت داخلی از آنها استفاده کنند. توصیه ما در اینجا استفاده از قلاب مستقر کننده به جای سوزن معمولی است. استفاده از قلاب استقرار به کاهش ساییدگی بند کمک می کند، زیرا وقتی می‌خواهید بند را باز کنید، نباید آن را از بین محافظ سوزن به بیرون بکشید.

بند چرم ساعت

بند چرمی دوخته شده

بند چرم معمولی با ایجاد بخیه یا دوخت های در کناره های آن به بند چرمی دوخته شده تبدیل می‌شود. دوخت کنتراست (بخیه های سفید بر روی چرم مشکی / قهوه ای) بدون شک باعث می‌شود که بند ناهموار به نظر برسد. این نوع بند بدون شک یک گزینه مناسب برای استفاده همراه با شلوار جین است.

چرم اگزاتیک یا دانه دار

بند چرمی اگزاتیک یا دانه دار مناسب استفاده با لباس های رسمی است. هیچ چیز نمی‌تواند یک بند تمساح سیاه را برای لباس رسمی با ظاهری لطیف و زیبا به یک بند مناسب تبدیل کند. آنها تاکنون بهترین انتخاب برای رویداد هایی است که در آن از کراوات سیاه استفاده می‌شود. یک نقطه ضعف عمده در این بند ها این است که هزینه آن بسیار بیشتر از یک بند چرمی گوساله معمولی است. اما خوشبختانه بند هایی ساخته شده از چرم گوساله با الگوی روی آن ها وجود دارد.

بند دو طرفه

یک بند دوبل یا دو طرفه با قرار دادن دو بالشتک باریک در داخل بند ساخته می‌شود تا به صورت بیرون زده به نظر برسد. نتیجه آن یک بند چرمی با ویژگی منحصر به فرد می‌شود.

بند دو طرفه ساعت مچی

بند ریلی

سوراخ های بزرگ که در زیر لبه های سوراخ شده قرار گرفته است، چیزی است که باعث می‌شود بند ریلی از بقیه بند ها متمایز شود. بند های ریلی معمولاً از جنس چرم هستند اگرچه می‌توان از لاستیک نیز برای ساخت آنها استفاده کرد. از طرح دستکش های مسابقه الهام گرفته شده است. بند ریلی انتخاب مناسبی برای فصل های گرم سال است.

بند باند

بند باند از نیروی هوایی آلمان الهام گرفته شده که یک لایه ای اضافی از روکش چرمی در زیر بند آن قرار گرفته است تا در شرایط مختلف، فلز روی بند تاثیر نگذارد و بند پوسته پوسته نشود. یکی دیگر از مزایای بند باند این است که می‌تواند عرق را از ساعت مچی جذب کند، اگرچه این مورد در مورد تکنولوژی ساخت ساعت امروزی جوابگو نخواهد بود. یکی دیگر از مزایای این بند این است که انتخاب خوبی برای کسانی است که حساسیت به فلز دارند زیرا از تماس مستقیم با پوست جلوگیری می‌کند و در نتیجه برای استفاده در تابستان مناسب نخواهد بود.

بند باند ساعت مچی

بند ناتو

به عنوان معروف‌ترین بند برای استفاده گاه به گاه شناخته می‌شود. هر شخصی مطمئنا یکبار از این نوع بند استفاده کرده و یا آن را مشاهده کرده است. بیشتر از جنس نایلون در ساخت آن استفاده شده، اما بند های چرمی ناتو نیز وجود دارد. به دلیل سبک بودن، دوام و قیمت ارزان در بین استفاده های عمومی به یک نوع بند رایج تبدیل شد.

بی‌نظیرترین چیز در مورد بند ناتو، ساخت تک قطعه‌ای آن است به صورتی که برخلاف سایر بند های دیگر کل بند که دو قطعه بند در دو طرف ساعد دارند این یک قطعه کامل است. همین ویژگی استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند.

بند زولو

بند زولو به طرز چشمگیری شبیه به بند ناتو است اما تفاوت اصلی این است که بند های زولو از مواد ضخیم‌تری نسبت به بند های ناتو ساخته شده‌اند. نه تنها این، زولو دارای 2 نوع است: 5 حلقه زولو (دارای فرم مشابه با ناتو) و 3 حلقه زولو (فقط یک قطعه بند نایلونی بدون هیچگونه حلقه‌ای است که البته هیچ حرکتی از ساعت را محدود نمی‌کند). مهم‌ترین مزیت آن مواد ضخیم‌تر (نایلون یا چرم) برای یک بند دوام‌تر است.

بند پرلون

یکی دیگر از سبک های بند که امروزه به طور فزاینده‌ای محبوب‌تر از سایرین شده است بند پرلون است. این یک نخ پلاستیکی بهم پیوسته است که به یکدیگر بافته شده‌اند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پرلون این است که هیچ سوراخی روی آن برای پین وجود ندارد.

در عوض، پین برای رد شدن از بند از طریق نایلون بافته شده نفوذ می‌کند. آنچه که در این بند دوست داشنی است چگونگی بافت سه بعدی آن است که نمای خیلی زیبایی را به ساعت می‌دهد. همچنین بستن آن به مچ بسیار سبک و راحت است. شاید مسئله ای که می‌توانم پیش بینی کنم دوام کم پس از استفاده زیاد و همچنین رطوبت باشد.

بند کنفی ساعت

بند صدفی

بیایید در مورد بند های فلزی صحبت کنیم. اولین و مهم‌ترین آن بند صدفی، یک بند کلاسیک واقعی است که توسط رولکس برای ساعت های خود معرفی شده است. با سابقه طولانی، یکی از محبوب‌ترین نوع بند های فلزی در بسیاری از مارک های ساعت است (ساختن آن آسان نیست زیرا کاملاً حجیم است، از این رو پیوندهای فولادی کمتری دارد). مشخصه اصلی این بند، طراحی متقارن پیوندهای فلزی است: شما متوجه خواهید شد که پیوندها به اندازه یکسان هستند، از این رو جلوه ای کاملاً ساده دارند. بند صدفی نیز به دلیل قابلیت عملکرد آن و نه فقط طراحی، در بین طرفداران ساعت مچی ترجیح داده می‌شود. این یک بند بسیار عالی برای استفاده های گاه به گاه و همراه با تیپ های اسپرت است. همچنین بند خوبی برای بند ساعت محسوب می‌شود.

بند رئیس جمهور

بند محبوب دیگری که بار دیگر توسط رولکس معرفی شد. این بند به این نام معروف شد زیرا در ساخت آن از روی طلای Rolex Datejust که توسط رئیس جمهور ایالات متحده، دوایت دی آیزنهاور پوشیده شده بود، استفاده می‌شد، به همین دلیل به آن بند رئیس جمهور می‌گویند. بند پرزیدنت بسیار شبیه به بند Oyster با ساخت 3 قطعه در هر پیوند است. تنها تفاوت این است که پیوند کوتاه تری دارد، از این رو آن را متراکم تر و پیچیده تر جلوه می‌دهد. مطمئناً با استفاده از این بند لباس های شما مجلل و رسمی‌تر به نظر می‌رسد.

بند جوبی

همان بند رئیس جمهور، اما با سه پیوند باریک بسیار براق و محکم که با پیوندهای جانبی مات احاطه شده اند، که ویژگی برجسته بند جوبی است. همچنین دو نوه از این بند وجود دارد (اتصالات میانی با طلا، پیوندهای جانبی با فولاد ضد زنگ و غیره) که باعث می‌شود آن را به یک انتخاب بسیار عالی برای یک ساعت تبدیل کنید. اما یکی از نقاط منفی این دستبند، آن است که پیوندهای باریک در مرکز مکان هایی با فشار بالا قرار دارند که در این صورت پین ها بیشتر مستعد آسیب هستند.

بند مهندس

عنوان بند مهندس با توجه به پیوندهای متراکم و بسیار متقارن مانند پیوندهای کوچک روی آن قرار دارد در نظر گرفته شده است. 5 ستون پیوند در هر خط وجود دارد که به صورت استراتژیک قرار می‌گیرند تا الگوی زیبایی را ایجاد کنند. من کاملاً مطمئن هستم که می‌توانید تفاوت این بند را ببینید. این الگوی کاملاً متفاوت از سایر بندهای فلزی قبلی است. بند مهندس با یک ساعت بزرگ که اندازه متناسب با آن دارد به خوبی کار خواهد کرد.

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب