انتخاب ساعت مچی مناسب برای خانم‌ها

شکی نیست که دنیای ساعت مچی بیشتر دنیای مردانه به نظر میرسد. مردان بیشتر از زنان ساعت مچی میخرند، به نظر میرسد حتی تبلیغات بیشتر مربوط به ساعت مردانه است و بیشتر در ویترین به چشم میخورند. در واقع ساعتهای مچی مردانه از دهه 1920 و 1930 به بازار ورود کردند و میتوان ادعا کرد که چندین دهه، ساعتهای مچی زنانه در حاشیه بازار بودند. بسیاری از ساعتهای زنانه اغلب مدلهایی کوچکتر از ساعتهای مردانه بودند، شاید الماس یا سنگهای نیمه قیمتی در آنها به کار میرفت تا زنانه تر به نظر برسند.

خوب است بدانید که این ترند مردانه پررنگ در صنعت ساعت مچی در حال تکامل بوده و تا حدی تغییر کرده است، حتی اگر کند باشد. به گزارش Anytime Watches زنان نسبت به ساعتهایی که میخرند دقت بیشتری صرف میکنند، بیشتر به خرید ساعت راغب شدهاند و تعداد کلکسیونرهای ساعت مچی برای خانمها بیشتر شده است. همچنین تعداد طراحان زن در صنعت ساعت به سرعت در حال افزایش است. این امر منجر به طراحی بصری زن محور و تولید ساعتهایی شده که با ظاهری جذاب و خیرهکننده توجه افراد به خود جلب میکنند و زنان به واقع خواهان آنها هستند.

انتخاب ساعت مچی برای خانم ها

پیچیدگی صنعت ساعت مچی

برای زنان عاشق ساعت مچی، هیجان انگیزتر این است که، در سالهای اخیر صنعت ساعت سازی وارد دوره جدید و اغلب حتی پیچیده برای زنان شده است. موارد متعددی وجود دارد که باید هنگام خرید ساعت مچی زنانه به آنها توجه کرد. برخی حقایق جهانی را باید هنگام خرید ساعت زنانه به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، مارک معروف ساعت همه چیز نیست. برخی از ساعتهای لوکس ممکن است مورد پسند یک خانم سخت پسند نباشند.

چه سبکی از ساعت مچی را باید انتخاب کنید؟ سبک یا شکل قاب ساعت بسیار مهم است. شکل کلاسیک معمولا گرد است، اما برخی از خانم‍ها ساعت مربع شکل و احتمالاً مردانه را ترجیح میدهند. ساعتهای مستطیلی میتوانند بسیار شیک باشند، در حالی که ساعتهای دارای انحنا یا اشکال خارق العاده دیگر نیز میتوانند بسیار جذاب باشند و مطمئناً با خطوط چشم نواز خود مفهومی را ارائه میدهند. ساعتهای روزمره دارای صفحههای بزرگ و خوانا و معمولاً فاقد جواهرات و تزئینات هستند و برای دفتر کار ایده آل هستند. ساعتهای ورزشی، صفحات بزرگی دارند و بدیهی است که مورد علاقه خانمهای ورزشکار خواهد بود. از طرف دیگر، در ساعتهای جواهر اغلب میتوان از طلا یا پلاتین، الماس، مروارید، یاقوت کبود و سایر سنگهای قیمتی یا نیمه قیمتی از جمله کهربا استفاده کرد و معمولاً بسیار رسمیتر هستند و میتوانند (بعضی اوقات، بسیار) گران قیمت و منحصر به فرد باشند. طراحی و جذابیت تزئینات کنار هر شماره در این ساعتها معمولاً با جلوههای مروارید زیبا همراهند که میتواند بسیار جذاب باشد و نوعی ظرافت به ساعت مچی بیفزاید. نوع دیگر، ساعتهای لباس مد روز هستند و اغلب توسط مارکهای معروف به بازار عرضه میشوند. این ساعتها میتوانند هم برای استفادههای روزمره و هم همراه با لباسهای رسمی استفاده شوند. تأکید این ساعتها بر مد روز، جذابیت بصری و نام تجاری است.

پیچیدگی ساعت مچی زنانه

ساعت مچی ورزشی یا روزمره؟

اندازه مچ دست هنگام انتخاب ساعت، در مورد اندازه ساعت متناسب پیشنهادات معتبری ارائه میدهد. دور مچ دست هر خانم معمولاً 12 تا 17 سانتی متر است. قطر ساعت های کوچکتر از 22 تا 28 میلی متر برای مچ دست کوچک 12 تا 14 سانتی متری مناسب تر است، همچنین باید تأکید کرد که اندازه هر ساعت ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا ساعت مچی به عنوان جواهرات زرق و برق دار استفاده میشود یا لوازم جانبی. همانطور که اشاره شد، ساعتهای ورزشی و تا حدودی ساعتهای معمولی معمولاً دارای صفحههای بزرگتر و گستردهتر هستند، در حالی که ساعتهای جواهر سطح بالاتری دارای صفحه و طرحهای کوچکتر و با ظرافت بیشتری دارند. ساعتهای مد روز با صفحات واقعاً کوچک تا صفحات بسیار بزرگ عرضه میشوند.

نکته اصلی در این ظاهر هر ساعت این است که چه موادی برای آن استفاده شده است. تقاضای ساعتهای طلا همچنان زیاد است و استفاده از طلا احتمالاً بیشتر از ساعتهای مردانه در خانمها دیده میشود. انواع مختلفی از طلا در ساعتهای زنانه وجود دارد از جمله طلای زرد بسیار دوست داشتنی و کلاسیک و همچنین رزگلد، طلای سفید و طلای صورتی. از پلاتین نیز در ساعت استفاده میشود، که اغلب در ترکیب با یکی از سایههای طلا است، تا جلوه ای خیره کننده دو رنگ ایجاد کند. از فولاد ضد زنگ نیز توسط ساعت سازان استفاده میشود، اما این بیشتر به این دلیل است که ساعت مچی مردانه و محکم به نظر میرسد. از سرامیک به طور فزاینده ای در طراحیهای مدرن ساعتهای زنانه استفاده میشود. سرامیک خراشیده نمیشود و ظاهری صیقلی و دیدنی به ساعت میدهد.

ساعت مچی روزمره زنانه

 

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات

راهنمایی برای خرید ساعت غواصی، قیمت و مشخصات مشاهده مطلب

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو

معرفی ساعت های سیکو ۵ اسپرت انیمه ناروتو مشاهده مطلب

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان

راهنمای کامل استفاده از ساعت مچی برای آقایان مشاهده مطلب

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران

۵ مدل از بهترین ساعت های سولار در ایران مشاهده مطلب

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی

معرفی و بررسی موتور های ساعت مچی مشاهده مطلب